Gå til innhold

Mange som har begynt å handle mammaklær?


Tvilling-77 med gullguttene

Anbefalte innlegg

Er 12+3 idag, så er vel egentlig litt tidlig. Men har allerede begynt å få litt stor mage, så klærne trengs snart. Fant ut at jeg ikke burde kjøpe tøy til våren/ sommeren, da jeg sannsynligvis ikke vil passe det når den tid kommer likevel. Dessuten er jo ikke utvalget i mammaklær ubegrenset, så fant ut jeg skulle slå til når jeg først fant noe jeg likte.

 

Noen andre som er litt tidlig ute med shopping?

oktobermamma-77

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg kjøpte en mammabukse på impuls i uke 8, likte den så godt at jeg fant ut at jeg ikke kunne gå fra den. Gjett om jeg er glad for det nå; er 14+0 i dag, og bor i den på ettermiddagen/kvelden. Den er dessverre litt for mye "slackebukse" til at jeg kan gå ute med den, men den er god å ha hjemme i stuen.

 

Var i byen i dag for å forsøke å finne noe litt mer representabelt - buksene mine strammer så mye at det er ubehagelig å gå med dem på jobb. Forsøkte å finne en OK svart bukse med strikk i livet, men det var helt umulig! Så, dersom du vet om noen butikker som fører OK mammaklær; noe som er mulig å ha på seg på jobb (må kle meg litt ordentlig på jobb) så blir jeg kjempeglad!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min første idag faktisk =) Bestilte fra h&m,og den var dødsgo;) Ellers så går det bare på joggerbukser o.l, dongeribuksene får jeg ikke på meg lengre... gensere begynner å bli mangelvare,så jeg må vel ut å kjøpe noen som er litt lengre nå snart ;) Synes mest det er kos da=) er 20+6 =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boob har en kjempefin svart mammabukse. Den ser ut som en penbukse, rette ben og sitter kjempebra på rumpe/lår. Den koster i underkant av sekshundre og selges blant annet på babyshop. Det er også en del mammabutikker som selger boobklær, så det er sikkert noen sånne butikker som har den også. Ja, har forresten sett den på internett og. Den er ekstremt elastisk og kan brukes både over og under magen. Den er så elastisk at den satt knallfint på meg i uke 15 - og jeg kan strekke den så langt at jeg er ganske sikker på at en høygravid også har god plass i den (venter nr. 2, så jeg vet noe om hvor stor man blir....) I hvert fall - det er den fineste svarte buksa jeg har funnet - og må si at jeg synes det er genialt at den føles som en joggebukse og ser ut som en penbukse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med mammaklær i uke 8, jeg! Da var mine vanlige klær for små... Helt enig med deg, at når man finner noe man liker, så må man kjøpe det, for det er ikke sikkert man finner noe senere... Jeg har prøvd å strekke klærne så langt jeg har kunnet for å se hvor stor mage jeg får plass til i dem før jeg kjøper. Har gjort to bomkjøp - bukser på H&M som ikke har elastikk før ved navlen ca, og disse blir fort for små - ellers er jeg kjempefornøyd med det jeg har kjøpt, sikker på at det varer hele graviditeten! Lykke til med shopping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var og shoppet i dag! En kjempefin dongeribukse og to knallfine topper,den ene var faktisk sexy også..hihih

Jeg var på Ni Måner på Sandvika Storsenter.

Ellers har jeg kjøpt et skjørt og en bukse på H&M..

Orker ikke å gå i "slapsete" joggebukser etc. denne gangen.

VAr gravid for 14 år siden og da gikk alle i selebukse..HUFF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres godt ut med en sånn bukse ja. Men har inntrykkav at det ikke er så lett å finne pene mammaklær. Har selv jobbet på H&M på Mama-avdelingen, og de har ofte inne noen greie sort bukser. Men det går fort ut igjen det som kommer inn, så det gjelder å være til rett sted på rett tid.

 

Vet om enbutikk i Kristiansand som skal ha pene mamme-klær. Har ikke vært der selv enda, og husker ikke hva butikken, men skal ta å sjekke opp neste gang jeg er i byen, og gi en tilbakemelding. Så får vi håpe den finnes i Oslo også : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte mine første mammaklær allerede i uke 9, jeg! Fikk mage kjempetidlig, i uke 7 kunne man se det på meg! Nå er jeg 23+4, og går kun i mammaklær! H&M har en del, men man må være der når klærne kommer, ellers forsvinner klærne raskt! Lindex har også en god del, og Boob-toppene er uunnværlige!! Ut og kjøp deg klær som passer nå (kan være litt store, men kjøp dem sånn at du kan bruke dem nå også), ikke noe vits i å kjøpe noe du planlegger å bruke om tre måneder. Deilig med behagelige klær som du føler deg vel i, jeg har i allefall stor glede av å bruke klær jeg synes er pene i stedet for bare joggebukser.

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynnte å bruke mammabukser i uke 15, og idag har jeg vært å kjøpt meg noen nyyyydelige gensere på H&M. Er i slutten av uke 17 nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har brukt mamma kler en stund nå...både bukser og gensere...dei er jo såååå gode å ha på..ingenting som stramer... men jeg kan nå bare drømme om å ha på meg mine vanlige bukser nå... har fått stor mage nå.. er 24 uker på vei i dag og koser meg med den store magen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 18 og vil ha mammabukse, men finner ikke! Olabuksene mine kan jeg fint bruke, for de er ganske lave i livet, men jeg trenger en ”penbukse” jeg kan bruke på jobb (bor i england så olabukse på jobb er fy). Finner absolutt ingenting, alt er enten shorts, olabukser eller joggebukser. Det begynner å stramme rundt magen nå, og jeg sitter i kontorlandskap så jeg kan ikke akkurat kneppe opp øverste knapp heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at både 2wear og andre som de selger i mammatøybutikkene har veldig OK bukser i lin/bomull eller noe sånt . Har sett mer penbukser, også, hvis det er det du trenger! Håper du finner en butikk som selger det! Har du søkt på Gule sider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne ikke bruke de vanlige buksene mine i uke 14 så det høres lurt ut å handle i uke 13 ;-) ...og ja, utvalget er utrolig skralt... Kjedelige greier! Merkelig at de store kjedene ikke har oppdaget markedet for mamma-klær enda.

 

Jeg er i uke 20 og kan fortsatt bruke vanlige topper såfremt de er litt lange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har virkelig gått inn for å skaffe meg mammaklær, fordi jeg har fått mye mage allerede, og har tenkt at det er like greit å sette igang å bruke det. Det er komfortabelt og jeg får "utnyttet" at jeg har kjøpt endel tøy også, så har jeg også reist litt, og fått med meg noen andre butikker. Har kjøpt følgende:

 

- en brun, litt finere bukse på Ni måner - Sandvika Storsenter (dyr).

- en kul kort dongeribukse til under knærne med lommer på sidene på Benetton i Roma

- en sort bukse på Top Shop på Magasin i København (billig). Den siste var en sånn med meget lavt liv som går under magen, de andre har brede elastiske liv.

 

Ellers skryter venninne mine av mammatøyet på Polarn og Pyret. Jeg må si at jeg synes det er mye kjerring-tøy i utvalget, og synes også det er rart at noen ikke har oppdaget behovet for litt kulere tøy til oss vordende mødre...

 

Et tips til: På Noa Noa har de mange fine omslagskjoler og lange topper som man fint får plass til en stor mage i. Jeg skal i bryllup i mai og satser på å ha en kjole derfra som jeg også kan bruke når jeg kommer i normal størrelse igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, er 24 uker på vei og har ennå ikke kjøpt ett eneste mammaplagg.

Jeg har gått opp fra small til medium i str, men ellers bruker jeg samme klærne som før. Dongeribuksene er lagt på hylla mens joggeboksene ligger fremst i skapet :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...