Gå til innhold

Sukker eller Sukkerfri?


7 oktober- ble mamma 6 okt=)

Anbefalte innlegg

Jeg vet at for mye av det ene eller det andre ikke er bra.. jeg prøver å bytte litt på-- hvis jeg skal ha brus- solo uten tilsatt sukker( ikke et glass om dagen en gang ), og baker kake etc ( ikke at jeg gjør det så ofte men nåi paska er det godt med litt godt å by fram.. og fant en super sjokoladekake uten sukker og hvetemel.. ) så bruker jeg så lite sukker som mulig.. heller litt kunstigsøtning

Drikker blåbærjuice og annen juice og spiser frukt.. så en skulle jo tro jeg får i meg litt av hvert.. Vanligvis går vi på lavkarbo diett.. dvs ikke poteter, ris pasta og hvitt hvetemel.og sukker . er ikke så strenge nå i og med at jeg er gravid.. men det er vel ikke noe vits i å begynne å spise mer sukker enn ellers bare fordi en er gravid vel?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det vil jeg ikke tro ! Man får vel nok sukker i seg gjennom andre ting eller ? Er jo sukker i juice og frukt innebærer fruktsukker, som er bra sukker (om man så kan si hehe).

 

Prøv å lev normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er det jeg gjør også.. tenker liksom at alt med måte.. men det står så mye rart om så mye skummelt overalt.. man blir jo GAL skal man følge alt.. da kan man bare drikke vann da jo.. og ikke spise noen ting.. hehe.. takk for svar .. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant :) Slik tenker jeg og, i starten var jeg litt sånn: uuuueeææææhh ! Hva kan jeg spise ? Kan jeg spise dette ? Osv. Osv.

 

Nå har jeg bare lært meg å tenke at man vet jo inni seg hva som er bra og dårlig, jeg tror det beste er en normal tilstand, hvor man ikke utelukker ting totalt eller kun spiser det og det ! Selvfølgelig mener jeg da ikke røyk og alkohol eller andre ting som er skadelig for et foster.

 

Men rett og slett ting vi VET er sunt/usunt for oss =)

 

Følg magefølelsen som ellers du ! Og i påsken - ja da kan man kose seg litt ekstra =D

 

:P hihi klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jAAA det må man..Påske er påske.. skal kose seg da vettu..

Bra det er fler der ute som tenker som meg ..

 

klem igjen og takk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det stemme at jeg kjenner igjen nicket ditt fra førtse tri?

jeg er 15 uker på fredag :)

du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm jeg er nå 18+2, så har jo vært der en gang hihi ! Men ikke nettopp ! vi har nok vært der samtidig ja :) Har termin 13 sep jeg, duda ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

termin her er 9 oktober ;) hvis ikke den flyttes på ul da? he he

 

;) Er 14+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest forskning om gravide som spise aspartam og problemer med ADHD med barn, so jeg holde meg vek fra det :) Men sukker, spise jeg var dag i noen form- juice, frukt, i te, litt her og der. Ikke for mye også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aspartam (eller aspartame) er en kunstig søtning som er i Pepsi Max, Extra tyggegum, Lakerol, og sånn ting. Men litt her og der er ok, men ikke hver dag :) Så ikke stress hvis du har litt her og der, men for mye er ikke bra for babyen. Mer forskning er viktig, men jeg er overbevist for meg selv å holde meg vekt fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser/drikker også minimalt av ting med aspartam! Heler vanlig sukker hær :-) Blir en del av det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På øyeblikket prøver jeg å spiser godteri bare på lørdager... det er vanskelig også! Men svangerskapsdiabetes er i familien- var heldig men min første men!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må slappe av med tanke på inntak av sukker. Og heller tenke på at alt skal være med måte!!! Kos deg og nyt maten/drikken!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk alle sammen.. ja det er vel sånn det er for mye av noe er ikke bra..

har hørt at sukker kan gi sukkersyke hos barn også nemlig-- ang ADHD tror jeg det ofte er genetisk.. men kanskje kan frembringes lettere ved aspartam.. det er jo mange former for kunstig søtstoff.. mon tro om alt er like ille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...