Gå til innhold

hjelp


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg har hatt spiseforstyrrelser siden slutten av barneskolen.da jeg fant ut at jeg var gravid(er i uke 32 nå), klarte jeg å få en slutt på det pga barnet. men nå i det siste har det vært en del problemer med familie og kjæresten, så jeg har begynt å falle tilbake. har veldig dårlig samvittighet overfor den lille i magen, og blir deprimert pga dette. kan dette skade barnet mitt?prøver å få kontroll over det, men er ikke lett pga alle problemene rundt meg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:) Jeg har også hatt spiseforstyrrelser i noen år.Er over det nå.Men har hatt problemer med å spise i svangerskapet.Jeg vet ikke om det er fordi jeg legger på meg,for har ikke noe dårlig samvittighet når jeg spiser slik som før.Men når jeg tar mat i munnen klarer jeg ikke å svelge og brekker meg ofte.Noen dager får jeg i meg mat andre dager ikke.Har pratet med legen om dette.Jeg får i meg nok til at det går bra.Men det kommer vel an på hvor mye du spiser?Barnet tar jo i utgangspunktet det den skal ha fra deg uansett hvor mye du har spist,så det går mest utover deg selv.Men du kan prøve å svelge nedpå hvertfall tran,fikk beskjed om at det hjalp ungen med å legge på seg.

Men kan jo si at jeg spiser ca 2 skiver og bittelitt middag hver dag.Men er veldig nøye med å drikke mye,lager ofte smoothies fordi det er litt mer mat i dem.Vet ikke om dette hjalp men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje ikke dette er rette plassen for å ta opp et såpass alvorlig problem. Ikke for å skremme deg, men det er klart at spiseforstyrrelser kan påvirke livet i magen, dersom du får i deg for lite næring.

Dessuten er det ikke spesielt godt for deg rent psykisk heller, å ha det slik, spesielt ikke nå som du er gravid. (Snakker av erfaring, - hadde anoreksi da jeg var yngre)

 

Anbefaler deg å snakke med legen eller jordmoren din, og kanskje få en henvisning til psykolog. Det gjør utrolig godt å snakke om det, og det hjelper gjerne på selvfølelsen også.

Vet dette er helt forferdelig, men prøv å ta tak i problemene dine. Del det med helsepersonellet du er i kontakt med, de kan ofte hjelpe deg. Snakk også med kjæresten din, slik at han vet hva som foregår.

 

Lykke til kjære deg! Håper du får det bedre snart! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar=) det hjelper å høre fra folk som har vært i samme situasjon.har klart meg til nå, men har begynt å falle tilbake. skal til jordmor etter påsken, så skal prøve å ta det opp med henne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...