Gå til innhold

Stifter kontra tråd ved keisersnitt???


Attpåklatten :-)™

Anbefalte innlegg

Noen som vet fordelene evt ulempene ved stifting kontra tråd ved keisersnitt???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok keisersnitt for 8 uker siden, og da ble det sydd med innvendige sting som løses opp av seg selv.Ble fortalt at med denne metoden ble det finest arr. Mitt arr er nå kun en tynn rød strek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vd alle mine ks har jeg hatt stifter men jeg har operert etterpå i arret, da brukte de tråd. Arrmessig ser jeg ingen forskjell... og ingen av delene var vonde å fjerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk stifte første gang og sydd bare innvendi sist no.. akkurat det samma arret men på stiftene så er det arr der stiftene var.. jeg spurte hvorfor dem ikke stiftet.. nei det gjore dem bare til dem sov var stor.. eller dem som hadde mye fett i kroppen.. jeg vet ikke helt jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!! er ikke sant at de bruker stifter på de som er stor ivertfall!! har tatt ks 2 ganger,og ble "stiftet" begge gangene..trodde ikke det fantes annen måte å gjøre det på jeg,men tydeligvis..=) jeg er ikke stor,fødte begge barna mine fortidlig.la på meg kansje 5 kg..så det må være en annen grunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......jeg fikk beskjed om at det varierte fra kirurg til kirurg.

Rett og slett hva den kirurgen som var på vakt der og da foretrakk.

 

Selv ble jeg stiftet. Det grundig og _tett_.

 

Jeg fikk høre at jeg skulle være glad jeg ble stiftet, og det fordi vi alle gror så forskjellig, og det tar ikke tråden hensyn til. Slik at tråd kunne muligens forsvinne før ting var grodd.

 

Derfor var jeg glad for at jeg ble stiftet, for til meg måtte dem fjerne stiftene over flere dager fordi ikke alt var grodd ved første fjerningsforsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! fikk også høre at det kom an på kirurgen. Hvordan arret blir kommer mye an på hvordan grohold huden din har, alle er forskjellig. Jeg ble syd med sånn selvoppløselig tråd og synes det var veldig greit. Arret mitt er fint og vises nesten ikke etter 3 mnd. Smak og behag tror jeg....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på Fredrikstad der jeg fødte stifter de visst alle fikk jeg beskjed om, og at de gjør det fordi det gir penere arr.

Var jo helt greir, selv om jeg grudde veldig for å fjerne stiftene igjen... Men det var ikke så ille, selv om halvparten av stiftene hadde grodd fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da jeg tok ks ble jeg sydd med en tråd som måtte fjernes etter ca fem dager. Det var nok sydd innvendig også, for tråden på utsiden var bare sydd med fire vide sting. Var ikke vodt i det hele tatt å få den fjernet og arret mitt har vært fint hele tiden, Nå, 16 mnd etter går det knapt an å se selv om en vet at det er der, så er veldig fornøyd med det:o)

 

Da jeg opererte låret mitt for syv år siden ble jeg stiftet (over 60 sifter!!) DET var vodnt å fjerne det. Stftene hadde grodd fast flere steder og etterpå var det merker etter hvor stiftene hadde vært, så når jeg sammenligner de to arrene er ks-arret klart det fineste:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...