Gå til innhold

permisjonspenger? HJEEELP!!!! takk...


nunnii

Anbefalte innlegg

Jeg er ekstrahjelp i en butikk, men søker etter ny jobb, heltid. Jeg er gravid i 7 uke. Burde jeg fortelle ny arbeidsgiver dette? Men så lurte jeg på en ting til.. Jeg har jo jobbet som ekstrahjelp lenge, uten faste vakter, men hvis jeg får feks et vikariat i mellom 4-6 mndr, har jeg da krav på permisjonspenger fra trygdekontoret?? for jeg har da jobbet i 6 av de 10 mnd før fødsel?? Tar de gjennomsnittet av de siste 6 mnd da?? Hvis det er slik, blir jeg overlykkelig!!! For den engangsstønaden er IKKE nok.. Eller må jeg være fast ansatt..?? håper.....

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

At du har arbeidet i 6 av 10 mnd før fødsel er nok, har ikke noe å si om det ikke er fast:)

 

La vær å si noe om at du er gravid, før du er ansatt. Selv om det ikke er lov, skjer det mye diskriminering på akkurat det der:(

Lenke til kommentar

tusen takk!! så bra. da er det ut å jobbe jobbe jobbe... jeg vet, ingen ansetter en gravid.. føler det egentlig er ok å holde tett om det så lenge jeg er under 3 mnnd... Men da er det slik at jeg får penger i permisjonstiden min, ca 43 uker, ikke sant??

 

Lenke til kommentar

du får penger i permisjonstiden

Hva du får er det du tjener når du går ut i perm har du veldig avvikene lønn gjøres en vurdering

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...