marguritten Skrevet 12. april 2006 #1 Skrevet 12. april 2006 hei jeg er gravid med nr 2. og vi har kommet fram til at ungene blir å dele rom på et tidspunkt pga plass mangel. Men når er tiden inne for at de kan dele rom? jenta mi blir ca 3 år når den andre babyen kommer. Men tenkte at babyen skulle sove inne hos oss de første 7-8 mnd(til den begynte å sove igjennom natta). Er det for tidlig å la de dele rom da? hva er fordelen og ulempen med å dele rom?
Piraka Skrevet 19. april 2006 #2 Skrevet 19. april 2006 Vi har akkurat flytta lillesøster over på samme rom som storesøster. Venta til hun sov natta gjennom. Lillesøster er ett år og storesøster er tre år. Det går kjempegreit. Særlig om morgenenen pludrer de lenge og leker med hverandre før de sier fra om at de vil stå opp. Og begge sover lengre om morgenen enn før. Er også greit med leggingen - da har de selskap i hverandre og det er slutt på alle turene innom storesøster fordi hun f.eks kjeder seg før hun sovner. Ulempen er når en av dem våkner om natta og gråter og vekker den andre. Det skjer helst med storesøster som har begynt å få en slags mareritt om natta og vil at en av oss skal sove sammen med henne før hun kan roe seg. Men foreløpig har det også gått greit - lillesøsteren sovner straks igjen så snart storesøsteren har roet seg ned eller vi har tatt storesøsteren inn på vårt soverom.
kløver Skrevet 29. april 2006 #3 Skrevet 29. april 2006 Mine to jenter har mer eller mindre delt rom fra de var 5 mnd og nesten 2 år. Det gikk best når vi la lillessøster først, så hun fikk sovne i ro og fred, før storesøster la seg. Da hendte det at lilles. våknet litt hvis stores. ikke klarte å være stille, men det gikk stort sett bra. Jeg ammet der inne om natten uten at stores. våknet. I perioden da vi skulle venne av med nattamming la vi lilles. på eget rom. det samme i perioder med forskjølelse og sånt, som forårsaket dårlig søvn hos en av dem. Nå som de er 1 år og 2,5 år sover de hele natten minst 10 og 12 timer hver. Men fortsatt legger vi minstejenta først. Lillesøster våkner aldri lenger når storesøster legger seg og de sover veldig godt.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 11. mai 2006 #4 Skrevet 11. mai 2006 Hei, jeg er i samme situasjon som deg(nesten da). Jeg er også gravid og stedattern min blir 3 1/2 da babyen kommer i september. Hun bor hos oss annenhver uke. Jeg og samboeren tenkte også å la de dele rom fra babyen sover hele natta. Selvom vi bor i 4 roms med 3 soverom, der vi har et, barna får et og et som nå er lekerom/datarom. Vi venter en jente og tenkte at de 2 jentene etterhvert hadde kost seg på det lekerommet med dukker osv.. etterhvert. Rommene her er ikke så store, men lekerommet er dør inn fra stua. Så hvis vi ser på tv etter de har lagt seg, så hører de det og kanskje får problemer med å sove. Stedattern min spurte her i helgen om hvor babyen skulle sove og jeg så hun ble skuffet da jeg sa at hun skulle sove inne hos oss. Men jeg sa at når hun blir litt større, så kan hun sove inne hos deg hvis du vil... Hun ble kjempe glad og gledet seg til det.. Da skal jeg passe på henne , sa hun.. Tror storesøstre/brødre synes det er stas å dele rom jeg..
mamsen til T&O Skrevet 11. mai 2006 #5 Skrevet 11. mai 2006 Jeg tenkte at jeg skulle la mine to dele rom naar misten blir 9-10 maaneder. Jeg har doerene aapne mellom soverommet deres og vaart slik at vi kan foelge litt med paa de i starten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå