Gå til innhold

herregud!!hjelp? er alt farlig...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er skikkelig stressa for tiden.-føler at alt er farlig for gravide...."!!!!

her er det første eksemplet!:

 

satt ute og solet meg på ons, våkna dagen etterpå med 7myggstikk på leggen, det klødde helt sykt..så jeg gikk på apoteket og handlet 2 kremer mot kløe, jeg hadde ingen valg siden jeg klødde meg til blods...først nå i morges leser jeg bruksanvisningen på pakken (bare for interessen egent) og der står det at kremen ikke bør brukes under graviditet, hallo? en krem mot insektbitt og kløe er det farlig? skal jeg klø meg til blods nå da...hele leggen er knallrød og verker....:-( :-(

 

og i morges spiste jeg gilde salami, og ifølge vg i dag så kan det være smitte i den og...herregud, jeg dør...er jeg smittet?? hvorfor solgte de salami på coop obs da`?

 

nå går jeg i hi..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står jo på alt at man ikke skal ta det når man er gravid. Spør på apoteket. Men du kan virkelig ikke ha h\gjort noen skade ved å bruke litt kløekrem, så slapp av du!

Den mistenkte salamien er inndratt, så ta det med ro på det også. Men er enig i at alt er hysterisk for tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,hei,har et lite tips til deg ang krem som er kløestillende og ufarlig,kan brukes både på brannsår psorriasis eksem og for solbrenthet...bruker den masse selv..heter Agrosan (den lille hudlegen) og er kun å få hos helsekost butikker,ikke på apoteket. Bruker den selv og på unga,fantastisk krem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salami er jo som annen spekemat rått kjøtt og derfor ikke anbafalt for gravide uansett... Følger du statens matråd for gravide kan du slappe mer av. Jeg for min del elsker fårepølse men holder meg unna det nå... tar ingen sjanser.

 

Er også skeptisk til bruk av kremer og salver etc. Det er jo legemidler og stoffer som trekker inn i huden... Greit å være forsiktig.. De som jobber på apoteket er jo farmasøyter og kan helt sikkert gi faglige råd om man oppgir at man trenger en salve som man kan bruke for ditt eller datt under graviditet...

 

Forstår du er frustrert.... Lite å gjøre med det dessverre. Tror ikke det er noen krise om man av og til avviker fra rådene, men jeg forsøker i alle fall å gjøre mitt beste for å følge dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

 

Helt enig med hovedinlegger. Men alt med måte mener nå jeg.

Man skal da ikke slutte å leve.

 

Det med rått kjøtt er fordi man kan få en sykdom som jeg ikke husker hva heter, men det er den samme som man kn bli smittet av katter og katteavføring.Den hadde jeg når jeg var 3 år og er derfor imun og kan kose meg med spekemat og roastbiff så mye jeg orker.

 

(ert-ert)

Venninden min elsker roastbiff og er dritmisunnelig på meg, så det er litt gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk alovera(alovea?) på stikk/bitt.kjøp gjerne planten å brekk av bladene for å få ut saften.den er mer konsentrert enn kremene.

ellers kan faktisk rent spytt lindre myggstikk veldig godt.høres litt ekkelt ut,men et virker.spytt på fingeren å gni det på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...