Gå til innhold

Hvordan er matinntaket deres da?


~Endorfina~

Anbefalte innlegg

Jeg spiser dessverre en del mer enn før jeg ble gravid, mest fordi jeg sitter så mye hjemme (bekknløsningsplager, 50%sykmeldt) og ikke får trent noe (som stabiliserer søtsug og sult/metthetsfølelse).

 

Det blir noe snop/usunt hver bidige dag! Håper bare babyen er smart og kun tar til seg det hun trenger av næringsstoffer - og ikke noe mer. Vil ikke ha noe sukkerbarn ;-) Får heldigvis i meg en del frukt&grønt om dagen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Er ganske sultenskrubb for tida :) Regner med at det er kroppen som sier fra om at den trenger mer. Ikke fysen på noe spes, men langer innpå - særlig middag! Spiser like mye til middag som kjæresten min, og han er 1,95 høy...mens jeg bare er en liten gravid jente på 1,70!

Har liksom ikke blitt noen kostholds-nazi selv om jeg er gravid. Fikk nok av det for noen år siden da jeg var på en kraftig slankekur. Prøver å spise minst mulig godis på hverdagene, og riktig slå meg løs når helgen kommer istedet. Litt sånn som det var da jeg var liten :) - "lørdagsgodt". Har ikke sluttet med den daglige cappucinoen selv om jeg er på tjukken, men alt med måte. Tror det er et godt slagord. Men skal jo ikke si noe - jeg som har lagt meg ut 8-9 kilo på 25 uker...hmmm..kremt!

God påske! Bypåske er forøvrig ganske digg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8-9 kg er ikke mye i uke 25 - det er helt fint! Hvis man bare tenker hva som er gjennomsnittlig vektøkning må man huske på at det er en del som er kvalme og kaster opp hele svangerskapet, og dermed står i ro eller går ned i vekt. De drar snittet ganske mye nedover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Anonym!

 

Kanskje jeg burde bytte nick, da? ;)

 

Har ikke vært dårlig eller kastet opp en eneste gang, så du har muligens rett i det du sier! Takk for trøst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lagt på meg ti kilo i uke 25, hadde en vannvittig vektøkning mellom uke 15 og 21 (nesten seks kilo), nå har det heldigvis stabilisert seg. Fikk litt noia der en stund, synes jeg vokste for hver dag som gikk, men fikk beskjed at sånn er det bare, magen vokser i rykk og napp akkurat som babyen gjør når den vokser opp...

 

Har lyst på noe hele tiden....

Mat altså... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flink på dagtid, da spiser jeg som regel vanlig og mye frukt. Men, på kvelden har jeg sinnsykt søtsug, så da blir det pepsi max og noe godteri hver kveld. Ikke bra.. Var litt overvektig fra før, 64kg og 160 høy, så håper ikke jeg får en enomr baby..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser faktisk mindre nå enn i det første trimesteret..

 

Orker ikke spise så mye, føler at magesekken fylles opp mye raskere enn før.. Spiser jeg for mye, så hender det at jeg blir sittende å gulpe og rape opp noe av maten... :Q

 

Hehe, det frister ikke til gjentagelse for å si det sånn... ;pPp

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått opp 8 kg nå.. og er i uke 28.... mat inntaket mitt kunne vært bedre synes jeg da.. og akansje sunnere.. Men jeg har ikke ork el klarer det.. så er max 3 måltider på en dag hvis det blir det.. men jeg er vel litt fæl til å små spise innmellom da:)hehe.. er vel der jeg har gått op vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser litt mer enn før ja, og har et ganske stort søtsug! prøver å holde igjen, men noe søtt blir det hver dag..Men spiser mer frukt og grønt også, jeg tror det går bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei.ganske likt utgangspunkt,du og jeg.er 34 år,30 uker på vei,lagt på meg 15 kg!! er 1.65 og 65 kg "til vanlig".lurer på hvor dette skal ende......har en gutt på 9 år,dengang la jeg på meg 12 kg.like tynn og flat mage etter en mnd! jeg spiser veldig regelmessig,frokost,lunch,middag og kvelds.mye frukt innimellom måltidene.ikke godis,snufs.tør ikke det når jeg ser DE talla allerede. det hører med til historien at jeg venter tvillinger,men det skal ikke være "vanelig" å legge på seg no serlig mer,3-4 kg. jaja,vi får kose oss nå,så tar vi kiloene senere:)) sitter masse stille pga.fare for tidlig fødsel.blødninger,kynnere og kort livmorhals. hilsen fra sørlandet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også glad i mat for tida :o)

og noe søtt blir det hver dag + pepsi max. Det er jo ikke sukker i den, men får avogtil litt dårlig samvittighet ovenfor lille baby i magen når det noen dager blir litt mye pepsi max :-/

Hmmm ...

Er ikke så flink å spise frukt heller, men grønnsaker er jeg bedre på!

Har ikke gått opp så mye da ... er 27+3 i dag og har lagt på meg 6 kg!

men har lyst å prøve å være sunn ... men jammen ikke alltid like lett!

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, kjekt å se det er andre på 160 her. føler meg fryktelig kort nå når magen vokser!! var også 64 kg da jeg ble gravid, ganske utrolig!

Var på kontroll i dag 26+1 og veier 71,4kg. søtsugen dagen lang!!!! Spiser nok litt mye usunt menmen, ikke så mye at det er skadelig for barnet, oglitt skal en vel kose seg i graviditeten!

 

ha et fortsatt fint svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er ny på sidene her, og får vel kaste meg inn i samtalene....

Jeg har ikke så stor matlyst som før, synes god mat er godt, men orker ganske lite. Har lyst på godis også , men blir fort mett av det og! Var ganske stor før graviditeten, og tror kanskje kroppen er dyktigere enn vi tror.....De som har for mye og mer enn nok fra før, innbiller jeg meg, går ikke opp så mye i vekt. Jeg har en gutt på 3 år, og da jeg ble gravid med ham, gikk jeg ned 9 kilo først og deretter smått oppover. Fra utgangspunktet mitt gikk jeg kun opp 5 1/2 kilo. Denne gangen gikk jeg ikke ned så mye, veide forsåvidt 7 kilo mindre enn før forrige gang, og hittil har jeg bare gått opp 3-4 kilo. Er i uke 27. Tror kroppen rett og slett tar av de "store" reservene en har først, og deretter øker lysten på mat hvis kroppen trenger mer å ta av... Men jeg vet ikke helt om det går andre veien...

 

Snøfte-74**25.07.06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...