Gå til innhold

Når er det normalt kvalmen begynner å avta????

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen:)

Jeg er i dag akuratt 12 fullgåtte uker og føler meg mer kvalm og utslått nå enn tidligere.

Jeg syntes det er så dumt å være slik når jeg har en treårig gammel datter i huset.Jeg ønsker å gi henne den oppmerksomheten hun fortjener,men sliter med det nå......

Bør ikke kvalmen snart begynne å avta nå?

Hva med dere?

Hilsen lykkelig mamma som blir mamma igjen:0)

Fortsetter under...

hos meg avtok kvalmen i uke 9-10.. men det er veldig individuellt tror jeg.. noen er kvalme hele svangeskapet.. akupunktur kan hjelpe.. men gå til en som har peiling på gravide .. ;=)

I ca uke 12-14 pleier som regel kvalmen å avta.

Men for de som er litt uheldigere så skal den med ca 90% avta i uke 20.

Husker ikke helt proseneten,men leste mye om dette sist for da hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme.Men gav seg ikke da etter 20 uke heller...hehe...jaja:O)

Men i hvert fall for de fleste så avtar det gjerne i uke 12-14.

Lykke til:O)

Kvalm 24 timer i døgnet her selv..:o) Blæ!Med ei snuppe på 1 år her hjemme:O)

Hei, vil først si at jeg føler med deg!!! Jeg er også 12 (+3) og fortsatt kvalm og fullstendig energiløs... Forferdelig slitsomt når man har andre barn å ta seg av!! Jeg var hos legen i går, hun sa at for de som var veldig plaget ga det seg vanligvis i uke 14-15....:-(. Var så sikker på at når jeg tippet uke 12... ja da skulle alt bli fryd og gammen....blæææ!!

Vi må bare fatte mot og tenke at i et langt liv er ikke noen uker så lenge:-) God bedring til alle kvalme og riktig god påske!!

Jeg var kvalm veldig lenge, så dette er nok individuelt.... Kvalmen gav seg etter rundt uke 24 -25! Hva dette kom av vet jeg ikke.... men det var ikke mye som hjalp. Så, mitt beste tips er å "stikke fingeren i halsen og bli ferdig med det". En ting som dempet kvalmen var Läkerol med salt smak!

Lykke til! Og God Påske :-)

Annonse

Med førstemann var jeg dårlig til uke 20 med nr 2 var jeg dårlig til uke 16,nr 3 ca uke 14 og denne gangen er jeg 9+2 og er kjempe dårlig.Håper at det ikke varer like lenge som første gangen iallefall.Har også ei lita på 3 som ikke får mammas oppmerksomhet sånn som før.Satser på at det går over snart.God bedring til deg.Misunner deg som har kommet så langt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...