Gå til innhold

Når søke fødselspenger...


Ninn (har født:)

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer på når dere søker om fødselspenger, hvor lenge før fødsel sånn ca. Jeg er nå ca halveis i svangerskapet. Er det greit om jeg venter til det er ca 2 måneder til termin eller bør jeg søke før?

 

Og hva legger dere ved? Man trenger vel å dokumentere inntekt ved lønnsslipper? Jeg ringte Trygdekontoret og fikk beskjed om å legge ved Årsoppgaven fra i fjor, men det er ingen vits siden jeg da var student og nå er i full jobb.

 

Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg skrev mail til mitt trygdekontor og fikk alle de opplysningene jeg trengte på den måten... synes det var lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom trygdekontoret i går. De må ha søknaden en måned før fødsel så om du sender den inn to måneder før er det helt greit :-)

 

Spurte ikke om hva jeg skulle legge ved. Tenkte å legge ved en lønnsslipp jeg... Jeg har sett på nettsiden deres at man må fylle ut pensjonsberettiget inntekt fra 3 år bakover op trygdeetaten.no sin nettside for å regne ut hva permisjonen blir... men forstår ikke helt det.. for når man er i 100% jobb, så er det vel kun den inntekten man har hatt de siste 6 månedene som teller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps: Årsaken til at det er viktig at du leverer søknaden tidlig nok er for å sikre at du får permisjonspenger i tide. Det er ikke alle arbeidsgivere som forskuddterer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...