Gå til innhold

Er det mange av oss som har kommet til 3. tri og enda kaster opp?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er så drittlei av å kaste opp, hver eneste dag. 1-5 ganger daglig. Morgen og kveld, i natt var jeg opp, 00.47 sa klokka på micoren, da var jeg i fint driv innpå badet, for å ?. Ja, nettopp, kaste opp. Våknet av halsbrann og uggen i magen, så da var det bare å opp å få det overstått. 2. gangen bare ila uka her. Alle kommenterer at jeg har tyntes, skal jo ikke bli slank nå? Og enda er det 3 mnd igjen til termin, ca. Tennene ramler vel ut etterhvert:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Er også kvalm fortsatt, men ikke hver dag. Kasta opp sist uke, er nå 31+0. Hos meg er det sukker som gjør meg kvalm. Brødskive med syltetøy til frokost, som jeg normalt spiser, er nå helt utenkelig. Hvis jeg spiser litt lett, ikke søt mat om kvelden, er det bedre om natta og morgenen. Har heldigvis dager uten kvalme, og jeg blir oftest bedre utover dagen, men jeg må spise ofte for å holde det i sjakk, og alstå ingenting søtt. Litt kjedelig, men jeg ofrer gjerne påskemarsipanen for å slippe å spy. Men du skal jo legge på deg, så jeg syns du bør ta det opp med legen på neste kontroll. Lykke til! Håper du får en kvalmefri dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt på meg, men ikke alt som jeg tapte ila de 4-5 første månedene. Søtt er ikke særlig for meg heller, jevnt over er det lite som frister av annet også. Er forsiktig med hva jeg putter i meg og ikke minst hvor mye jeg putter i meg. Men blir jo dårlig form om jeg spiser for lite også. Blir helt skjør av dette, jeg. Og det går jo utover ungene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov å syte litt... Skal det jeg også!

 

Jeg kaster også fortsatt opp. Er i uke 34 og det har gitt seg litt etter at jeg ble sykmeldt og kan ta det med ro, ikke bøye meg og sitte når jeg sover. Får i meg små mengder mat av gangen, men heldigvis har jeg det slik at jeg tåler litt sukker og søtt innimellom måltider :-) Ble ganske bekymret i går natt da jeg på nytt sto over doskåla: det kom blod med oppkastet: ble ganske så hysterisk, men i og med at jeg ikke hadde feber eller vondt noen steder la jeg meg til å sove igjen. Ringte legen da jeg våknet og han sa at det ikke var noe farlig, men at jeg sikkert hadde fått ei lita rifte i spiserøret.

 

Kasta opp i begynnelsen, hadde så litt mere enn en mnd pause før det var påån igjen. Kiloene har ikke akkurat rast på: 4 kg til nå, men jeg vet jeg får i meg nok så babyen får det den trenger for han vokser jevnt og fint.

Nå er det snar bare 5 uker igjen for min del: skal bli godt med en tilværelse uten kvalme og oppkast igjen: og selvfølgelig med det lille barnet som kommer :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt på meg 4-5 kg jeg også, men jeg har enda 10-11 uker igjen:) Skal bli godt å slippe å vri og vrenge seg over bøtta hver eneste dag, ja. Men målet nærmer seg dag for dag nå da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff og huff, jeg føler med deg/ dere. Er i mitt andre svangerskap nå. Heldigvis mye bedre enn det første. Jeg omtrent bodde rundt dasskåla. Å det å legge seg ned var et mareritt, for da kom alt opp igjen. På slutten, sier de som kjenner meg, at jeg så helt jæv... ut. Fordi jeg var så avmagra. Følte det ikke sånn sjøl. For jeg var jo så tung og med stor mage. Tiltross for vektøkning viste det seg, etter fødselen at det bare var ungen, livmor, morkake, og alt annet. Som vokste og trivdes godt!!!! Jeg la ikke på meg selv mer enn 3 kg tot.

 

Var med stor bekymring jeg ble gravid igjen. For med en unge i magen og en utenfor og med samme opplegget som sist. Alltid spysjuk og sliten, hadde dette ikke godt. Heldigvis er det kun nå i slutten av 3 trim at jeg merker at jeg er sliten og lei. Å har begynt å kaste opp liltt. Kanskje et par ganger i uka. Så trøst dere med det, om dere tør, at neste omgang ikke behøver å bli lik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...