Gå til innhold

siste års student/fødselspenger


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Kan noen bidra med noen opplysninger så hadde jeg vært veldig takknemlig. Går siste året på sykepleien nå og har termin i oktober og ettersom jeg forstår stiller jeg da dårlig ann om jeg ikke finner på noe. Det jeg lurer på er hvis jeg sykemelder meg nå,(det er 2 mnd til skolen er slutt) kan jeg da søke om sykepenger og så søke om fødselsstipend etter det? Umulig å nå igjennom hos lånekassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er i samme situasjon. 2 mnd til ferdig utdannelse. hva gjør vi? har du funnet seg fast stilling som sykepleier? er det ikke slik at man må jobbe min. 6 mnd på en arbeidsplass før en har rett på permisjonspenger..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikk funnet meg en jobb som sykepleier, for jeg fikk også barn i 2 år og har en praksis jeg må ta igjen, far har gått hjemme med permisjon og full lønn siden 1 juli. Det jeg har gjort nå er å sykemelde meg fra skolen og har søkt om sykepenger fra lånekassen, det kan man få i 4 mnd og 2 uker. Deretter kommer jeg til å søke lån og stipend som vanlig fra høsten, og så fødselsstipend. Når da permisjonen er ferdig så vil jeg ta det som er igjen av utdannelsen. Krysser fingrene for at dette går bra slik jeg har forstått reglene. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan velge å fullføre studiet. Meld dere opp i noen fag etter fullført utdannelse, og søk permisjon fra disse, samt fødselsstipend fra lånekassen. Dere trenger ikke fullføre disse fagene, men kan ha permisjon med stipend i 10 måneder. Les om dette på lånekassens sider- det er en helt legitim måte å løse problemene man står ovenfor som sisteårsstudent. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Men hva kan man søke på nå da som teller og man har krav på støtte fra lånekassen. Trodde de fleste søknadsfrister var i april måned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...