Gå til innhold

Har dere noen hobbyer, da jenter?


annri 71 Mamma til 3.

Anbefalte innlegg

Jeg selv har mange...som f.eks å fotografere, tegne, lage album, lage smykker, kort, male (blir ikke så mye av det om dagen)....

 

Hva gjør dere da?

 

Kjeder meg litt her jeg sitter, skjønner dere... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har en del hobbyer, ja;-)

 

jeg spiller i korps, driver aktivt med politikk, drama/teater og er veldig glad i å gå tur...

 

så ingen problemer med at dagene fylles for å si det slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver litt med scrapping. Har blitt bitt av basillen. Det er veldig gøy. så gleder meg til jeg får en liten en som jeg kan lage fine album til. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk dilla i desember da jeg var i USA med scrapping - eller jeg fikk dilla på kortlaging....

 

Men skal definitivt lage et kult album når den tid kommer :o)

 

Fikk aldri kommet igang - var så mye utstyr jeg ville ha og trenger...

Men skal prøve å få gjort det når jeg får mer tid hjemme....som om JEG har et travelt liv ;op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å høre at dere holder på med så mye forskjellig. Jeg har ikke prøvd meg på scrapping enda, ikke sånn ordentlig. Prøver å lage mitt personelige preg på vanlige album. Men jeg har kjempelyst til å prøve, bare så synd at utstyret er så himla dyrt.

Men når du får en liten i hus, spent jente, så kommer du til å ble enda mere bitt... :-)

 

Det å fotografere er nok min største hobby. Elsker å fotografere mennesker i portretter, gjerne sort/hvitt. Få fram den spesielle egenskapen i hvert ansikt....

Kjenner det begynner å krible i utløser-fingeren he he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, men det tar mye tid da. Timene flyr jo når man sitter og pusler med det. Er utrolig mye utstyr man kan kjøpe ja, mye jeg har lyst på også, men det jo ikke akkurat billig... Men man kan gjøre mye på egenhånd da, med litt fantasi, fine ark og en god penn og litt dilldall kommer man langt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei svigerinne i USA som har alle jentene i slekta som driver med dette og er konsulenter - og de har masse scrapbook butikker der borte som er billige !

Så jeg får henne til å kjøpe for meg eller bestille fra katalogen. De selger ikke fra butikk så derfor må man gå på homeparties og bestille fra der - men det får ikke jeg gått på.

Sparer peng der :o)

 

Virker veldig spennende å kunne ta bilder !!

Er så kult med spesielle bilder - man kanskje har fanget et spesielt uttrykk/blikk/hendelse akkurat der og da i det sekundet !!!

Kommer til å ta maaaasse bilder når babyen kommer ut - kanskje investere i et skikkelig kamera og ta skikkelige bilder....

Mister mange øyeblikk med den digitale som avogtil er treg å bli klar igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hebbie...

 

Jeg var veldig flink til å lage album til sønnen min, vanlig album. Men jeg har ikke kommet lengre enn til da han var 8 mnd, da var albumet fullt. Nå er han 3 år....huff og gru. Har ikke fått kjøpt nytt album enda, og skuffen med løse bilder renner over snart......enda jeg også har masse tid. Må ta en skjerpings her hjemme og få begynt igjen....for det er jo kjempegøy.

 

Før jeg fikk barn limte jeg inn bildene med en gang de ble fremkalt. Nå er det jo digitalt som gjelder, så da er det pc'n som renner over...he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, når jeg får en liten en må jeg jo kjøpe meg nytt kamera også! Det er viktig å ha! :)) Det er morsomt å ta bilder. Og sort-hvitt bilder er utrolig fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hobbyen mine er å gjøre hagen min fin. For tiden tynner jeg i en skog som går fra huset og bort til hagen som ligger ca 100 meter vekke. Jeg sager ned små tre med motorsag, bærer dem ned til huset, kapper dem og kløyver dem til ved (gratis trim).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig med deg om den digitale verdenen. Har ikke helt fått dreisen med mitt kamera. Mye tryggere på speilrefleksen. Dessuten så er det kjempespennende å måtte vente på fremkallingen for å se resultatet.

Fremkalte litt selv før jeg ble mamma, men nå står kopieringsutstyret på loftet til foreldrene mine.

Og, ja, det spesielle øyebikket er ubetalelig. Det vil bli mange av de når du får en liten en.

 

Vi tok opptil tre filmer i måneden når Julian var nyfødt....det ble litt dyrt etterhvert, men heeeelt nødvendig...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi måtte leie oss videokamera da vår ble født, for det hadde vi ikke. Nå sitter vi med en drøss med filmer vi ikke har sett av gutten. Snart skal vi ta en kveld å gå igjennom alle kassettene. Sluttet å se på de da han var ca 7 mnd. Hvorfor vet jeg ikke, ville vel vente tror jeg. Men gleder meg til å vekke litt minner igjen.

 

Sort/hvitt bilder er noe for seg selv. De sier mer enn tusen ord innimellom. Og er mer stemningsfulle enn farger.....kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel være den beste trimmen, ever...:-)

Samtidig får du et fint resultat... Imponert jeg også....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dumme med digitalt er som du sier - PC'en er stappfullt med bilder. Og mange av dem kunne jeg tenkt meg som vanlige bilder og gitt til familie...men da er det lettere å brenne på cd. Er så dyrt å få fremkalt bilder !!

 

Sort-hvitt bilder er knall fint - nesten alle blir flotte uansett !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle like sudoku siden det var en in-ting, men slik gikk det ikke. Når jeg først var komt i gang går de sjelden en dag uten (bare viss det er veldig travelt på jobb eller noe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sudoku har jeg heller aldri helt kommet inn i. Tror det har noe med at jeg haater tall å gjøre he he.

 

Ja, det er svindyrt å få fremkalt bilder. Men hvis du har et par hundre bilder du skal fremkalle lønner det seg å få det gjort på eurofoto.no De er rimelige og har den beste kvaliteten, synes jeg.

 

Vi kjøpte oss en Canon Pixma skriver i fjor høst, og hvis du bruker canon papir for å skrive ut forstørrelser eller bare noen få kopier (blir jo dyrt med blekk også), blir resultatet super-bra. Ble helt imponert da jeg printet ut et blomsterbilde....fargene var så rene og klare, like bra som proffesjonell fremkalling. Anbefalt på det sterkeste. Men nå er jeg jo fan av Canon og, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for tips :o)

Skal sende det inn til Eurofoto.no...

 

Har nettopp snakket med sambo om å skaffe oss et videokamera slik at vi kan filme masse - og det var han enig i !!!

Siden vi har begge to ganske nye digital kameraer så får vi vente litt til. Er ganske mye med min som jeg ikke har satt meg inn i...hehehehe....

Men har hørt masse bra om speilrefleks kamera.

Et vennepar kjøpte det da de ble gravide og broren min har kjøpt det og er kjempefornøyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et ganske gammelt speilrefleks av mine foreldre da jeg begynte på folkehøyskolen i Østfold.....maaaange år siden. Det var et Canon AE1, helt avlegs nå....men tar veldig gode bilder.

 

Til jul for et år siden fikk jeg et helt nytt speilrefleks av mannen min, Canon det også. Sommeren etter kjøpte vi oss Canon Ixus digitalt, så da ble det ikke så mye fotografering med de andre, siden de ikke er digitale. Det er mye jeg ikke har fått satt meg inn i med mitt digitale kamera også. Er så himla mye atte.

En venninne (som også er fotoentusiast) fikk speilrefleks digitalt i morgengave da de giftet seg....er litt misunnelig på henne...he he.

Tar visst råååbra bilder.

 

Angrer på at vi ikke leide digitalt videokamera da vi først leide, hadde ikke så bra pc da, vi mente det var bortkastet. Nå har vi oppgradert med helt ny pc..... Og nå eier vi det kamera som vi leide...Nå melder lysten seg til å klippe og redigere egne filmer. Hadde vært helt konge. Fikk bryllupsvideoen tilbake ferdig redigert......med sangen som mannen min, Anders, hadde laget til meg.

Så ut som et tårevått klipp fra en spillefilm...snufs...mimre :-)

Tenker på alle de filmene vi har av sønnen vår som jeg kunne lekt meg med.....klipp og lim, og fått de over på dvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...