Gå til innhold

På'an igjen med nattamming, jenta er 10,5 mnd.!


Collet :)

Anbefalte innlegg

Nå er det på*an igjen med nattamming.. Og jeg trenger noen råd!

Når jenta mi var 7 mnd. flyttet hun inn på egen rom g begynte fra første natten å sove rundt selv, ingen avvenning var nødvendig. Nå og da har hun våknet og for å redde min egen nattesøvn så har hun fått litt pupp og vi har begge sovet godt videre.

Hun har ingen tenner enda.

Nå har hun hatt noen sutredager og jeg tror det er tenner på vei, men nå har hun hatt disse symptomene i 2-3 uker og jeg lurer på hva det er..

Hun våkner en gang på natta og vil ha pupp. Hun våkner til forskjellige tider, og en og annen natt sover hun rundt som før, så det er ikke noe system på det! Hun har også dårlig matlyst på dagen og spiser ikke full porsjon grøt om kvelden som før.

I og med at hun ikke har fått tenner enda så er det jo ikke skadelig på tennene, men er det "helt heldig" å nattamme en baby på snart 11 mnd.?

Morsinstinktet mitt sier at babyen skal få det hun ønsker, hun er verdens snilleste og roligste baby ellers, og jeg føler at hvis hun trenger en liten munnmull melk i 5-6-tiden på morgenen så skal hun få det. Hun sover godt videre til vi står opp i 8-tiden, og jeg sovner også fint igjen.

Hun er veldig glad i pupp og kommer til å bli vanskelig å avvenne...!

Men èn gang må en jo begynne med nattavvenningen.

Hva hadde dere gjort?

Gitt henne det så lenge hun ønsker det, og slutte hvis tennene kommer?

Tar det lang tid før tennene kommer? Mange uker med sutrng og smerte?

Vi har utelukket at hun er syk, hadde henne nylig på kontroll og tok det opp med legen som så på henne, frisk som en fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er som å lese min egen tekst. Han er 8 mnd snart og driver med akkurat det samme...han har sovet hele natta så lenge og nå er vi tilbake. Han våkner heller ikke til faste tidspunkter og virker generelt litt plaget. Tipper det er tennene. Jeg lar det koste og gå i mnd tid jeg og ser an...fortsetter det da så får jeg snakke med helsesøster:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann.

 

Hadde å en slik periode da guttungen var en 8-9 mnd, men da han var 11 mnd begynte han å skulle ha pupp om natten. Det får han enda, så ofte han vil. Noen ganger bare 1 gang, andre ganger 6-8 ganger hver natt. Han er 15 mnd foresten.

Og det ang tennene, så har både tannlegen og helsesøsteren jeg snakket med ang tenner og nattamming sakt at det ikke skader tennene.

 

Tror nok det er en del som natt ammer etter barne har fylt 1 år. Så er ikke noe unormalt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Det var godt å høre!

Jeg synes bare det er kos å opp å gi pupp, det er en vanesak og dreier seg jo bare om 5-10 min. per natt..

Hun har sovet som en engel siden hun ble født og er en rolig unge så søvnmangel har aldri vært noe problem.

Men en blir jo så skremt av disse helsesøstrene som gnåler om dårlige uvaner o.l....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...