Gå til innhold

Jeg har født ei jente!!!!!


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Termin 14. 04, men riene startet natt til fredag 07.04!!! Merket helt plutselig mensvondt i ryggen, og gikk på do. Der var slimproppen gått!

Så venta vi men å reise noen timer, men var på sykehuset GOD tid. Bor langt unna, så jeg ville være på den sikre siden.

 

På sykehuset kl 10, registrering av rier og hjertelyd, alt ok. 2 cm åpning. Gikk masse trapper, og var også på kjøpesenter... Det var bare kort runde ja, ikke deiling å føle at ALLE vet hva som skjer med deg;o) Gikk og krøkrt meg hele tiden.

 

kl 13. 4 cm. åpning! Tok en glovarm dusj, og fortsatte å gå å gå... Frem og tilbake oppå fødeavdelinga, helt til kl nærment seg 16.00

 

Fikk da tildelt fødestue, med badekar! (ANBEFALES) Lå i varmen i over en time, sto opp av badekaret ca 17.30 Hang over samboer i de siste åpningsriene, hadde nå 8 cm. åpning og nesten helt utflatet mormunn.

 

Ble oppmuntret hele veien av ei super jordmor og samboer, rolig og trygg atmosfære i rommet. Prøvde å gå på wc for å tisse, men klarte ikke å slappe av nok. Riene var tette og effektive nå. La meg omsider i fødesengen, og kjente "alvoret" starte... En veldig trykketrang meldte seg, og siden babyen lå litt skjevt måtte je ligge på siden gjennom et par tre pressrier.... Brukte lystgass, med god effekt. Presset ufrivillig litt, da det var helt umulig å la være!!!

 

Satte meg så opp litt, og fant behagelig stilling halvt sittende med hendene undre knærne. Presset på i riene, som besatt. Aner ikke hvor kreftene kom fra, og samboer ble helt stum.. Jeg var visst helt lilla i huden.. Jordmor loset babyens hode forsiktig ut, og da "plopp" kom resten nesten av seg selv!

 

Helt ubeskrivelig følelse, da jordmor holdt henne opp. Jenta vår, som "alle"gjetta var gutt;o) Hun var så nydelig, og hadde rosa fin hudfarge! Hodet hennes var også veldig fint og rundt!!

 

Hun var våt og varm da hun møtte magen min, som var en deilig myk pute nå... Vi var så rørte og gråt og lo både jeg og samboer.:'o)

 

Morkaka kom ut på et lite press, og var hel og fin. litt kort navlestreng, men ikke unormal lengde sa de..

Jordmor sjekket for rifter, og fant to små "skrubbsår" som krevde tre små sting, et fortil og to sting til siden baktil.. Men det merket jeg ikke en gang, lykken var fullkommen!!

 

Nå er vi hjemme, og den førtse natta har gått over all forventningg.. Tårene renne stadig, over livets største mirakel!!! Dette gjør jeg gjerne igjen!!!

 

Masse fødestøv*********************************************************************************************************************************************************** til dere som venter, dette klarer dere!! Vi har uante krefter jenter!!!!

 

Klæm fra lykkelig mor.'o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OBS Vitale mål: 49 cm lang, 3350 gram og 35 cm hodeomkrets. Perfekte mål for ei jente synes nå jeg da, he he... Nå logger jeg ut fra BIM. MYE nytt og spennende i livet nå, men det har vært en kjempebra side å ha under svangeskapet! Ventetiden ble kortere med dere!!!!

 

Stooor klæm til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så kjempe masse med vesle jenta!

Og tusen takk for at du ville dele historien din med oss! Godt å høre at det ikke alltid er så grusomt vondt!

Lykke til framover, og kos dere masse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer masse med jenta di:o) ble rørt av å lese historien din:o) gleder meg masse selv til tulla vår kommer ut.o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg må tørke tåren selv nå.. ojsann.. dette var jo nydelig beskrevet av deg!!

hørtes ut som en fantastisk fødselsopplevelse!!

 

lykke til med den lille datteren din!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...