Gå til innhold

Digital eller vanlig....


rampen_

Anbefalte innlegg

Nå trenger jeg deres råd..

 

hva er best å teste med før IKM?

 

Er de digitale mulige å teste med tre dager før IKM?

 

Noen snakker om enkelte CB-tester som kan testes FØR IKM... hjelp...

 

SKal "hamstre" til påska i morgen.. andre hamstrer vin, jeg grav.tester.. hehe...,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan iallefall si at cb digitaltest ikke har slått ut positivt på meg nå 4 dager før IKM. Mer kan jeg ikke hjelpe mef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var gravid testet jeg positivt 3-4 dager før IKM med en vanlig CB. Jeg har ikke prøvd de digitale.. (Tror ikke de var på markede den gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leelu22 *28.11.2006*

Den digitale slår ikke ut før ikm dagen. Jeg er ett levende bevis på det..

Men derimot clearblue vanlig 3dagerfør testen slår ut tre dager før ikm. Da skal du ha god kontroll på syklusen din :)

Min digitale viste negativ dagen før ikm. (hadde fått positiv clearblue 3dager før) på ikm dagen viste den digitale positiv på både morgen og kveldsurin :)

 

Lykke til og god påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har som regel brukt digital, men brukte vanlig CB denne gangen. Er jo greit å se om det blir en anelse strek ihvertfall.....

Den digitale er fæl mot deg om du IKKE er gravid - ble så deppa at jeg boikotta tester fra og med forrige pp......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jamen hvilke CB-tester kan du teste deg med 3 dager før?

 

De jeg har kjøpt står det "fra og med dagen du venter mensen...."

 

hjeeeelp

 

skal snart på apotek...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei rampen_

Jeg testet i dag tidlig. Vanlig CB test, med tupp som blir rosa når den blir våt, den var veldig grei. I bruksanvisningen stod det at den kunne brukes opp mot 3 dager før forventet mens. Men den er ikke 100% sikker før ikm dagen da, men 73% tror jeg den var. Jeg håper jeg er blant de tillfellene som ikke gjør at den er 100% sikker, jeg testet negativt i dag tidlig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror helt vanlig CB er den som man kan ta 3 dager før ikm.. Men det står sikkert at den skal helst brukes fra ikm dagen.. Men at den kan vise graviditet 3 dager før, med 70% sikkerhet? Tror jeg har hørt noe sånt.. Jeg har i alle fall ikke fått forståelsen av at det er flere typer CB av den vanlige.. Det er nok bare den ene.. men at de "siste" som er produsert har fått påskriften 70% sikker fra 3 dager før ikm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok;-)

 

tusen takk for svar alle sammen... har ikke lest bruksanvisningen inne i pakken så nøye *rødme*

 

men da blir det nok vanlige CB istedet... for som hebbie sier,... de digitale er brutale.. men sikkert VEEEEELDIG grei å ha når du faktisk ER gravid...

 

 

 

men et lite spm til: var inne på en sånn tips-side.. pernilleinfo eller noe sånn.. der sto det at de digitale var dobbelt så følsom som vanlige CB... rart de ikke slår ut da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

troooor det sto på pakken at den kunne tas 3 dager før - derfor kjøpte jeg den....men jeg fant det ikke igjen da jeg sto i køen ;o)

 

men jeg tok vanlig CB kanskje 4 dager før - så den slår ut den :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, takk

 

hva skulle jeg gjort uten dere? hehe..

 

gubbes sier bare: "spiller det noen rolle da? Ta den billigste..."

 

Ååååhh. mannfolk....

 

hehe.. han er egentlig ganske så forståelsesfull, da.. for han er heeeeelt med på denne prøvinga her.. han er helt overbevist om at det har klaffet, men det er ikke jeg...

 

Gud, jeg skulle ønsket jeg var optimist:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om den slår ut så tidlig er vel forskjellig fra person til person? Om man har begynt å produsere det berømte hormonet eller ikke? Hehe, skjønner du at jeg klamrer meg til håpet eller. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gjør jeg og...

 

vi produserer ikke likt hcg noen av oss... og det spørs vel når i syklusen egget fester seg osv.. maaaaange faktorer.. egentlig så er det best om alle herinne holder seg til IKM-datoen for testing, så slipper vi dette her tullet...

 

huff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HELT ENIG!!! Vi hauser jo hverandre opp! Nesten så vi løper og tester rett etter vi har hatt sex. hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med rampen om at mange tester for tidlig. Det blir jo en stor skuffelse hvis den skulle være positiv, for så å erfare at mensen kommer allikevel, eller at den blir forsinket. Da ville nok mange ta det for å være en SA uten at det egentlig er det, fordi det er så tidlig.

 

Det er nok noe i det mange sier her inne at hcg viser seg selv om egget ikke har festet seg.

 

Selv om jeg er fristet til å teste, venter jeg til noen dager etter IKM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt tilfelle så måtte jeg teste meg så tidlig, var veldig redd for at det var en spire, men for tidlig å bli fanga opp av en test...

 

Skulle inn på laproskopi kl.08.30 og da ville jeg være 100 % sikker på at jeg ikke var gravid - så dem ikke ødela en spire....

Dette er tydeligvis ikke vanlig å spørre om - men jeg sa jeg fikk en neg.test på morgenen med en billig strimmel og stolte ikke på den. Følte noe ikke stemte og ba dem ta en test for meg....

Og den var positiv - så da ble det ikke operasjon :o)

Tror dem kommer til å teste jenter fremover nå....men nå visste jeg at jeg skulle ha IKM til helga eller mandag så det var en sjanse. Hadde det vært rett etter TR så hadde jeg ikke tenkt på det, hadde venta på IKM og venta noen dager etter den om ikke TR kom....

 

Som jeg skrev lengre oppe - så fikk jeg testskrekk at jeg bestemte meg for å boikotte testing og heller vente på TR....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg blir også forvirret, føler det er så mange forskjellige. Jeg fant ut at CB, den som gir kryss hvis du er gravid er den som du kan teste med 3 dager før ikm... Tror bare det er en type som gir kryss i stede for to streker eller tekst som den dig. gjør... Men, men alt avhenger jo av hcg nivået... ;o) Lykke til uansett!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...