Gå til innhold

magemusklene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor blir det egentlig av magemusklene etterhvert som magen vokser? Jeg kjenner ingenting om jeg strammer jeg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 4,5 ca, og har de fortsatt, kanskje de forsvinner snart da hehe ! Jeg vet ikke hvorfor, men er sånn for de fleste tror jeg ! At de forsvinner noe, eller ? Noen som vet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAGEMUSKLENE DELER SEG I TO ( der hvor vi til vanlig kan ha en strek midt på magen..) de flytter seg ut til sidene slik at magen kan komme i mellom .. derfor vil det ta litt tid å trene dem opp igjen også.. det kan være lurt å ta noen situps til siden , for å holde dem ved like .. det vil kunne hjelpe dere under fødselen med pressinga og ;=)

 

MEN KUN TIL SIDEN ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar 60 situps i uka, 20 * 3

Men ikke til siden, tar rett frem, Aldri hørt noen si noe annet..

Men jeg presser ikke meg selv, tar det med ro, og løfter ikke overkroppen helt opp da selvfølgelig..

 

Jeg er 22 uker

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler en titt på boken: En sprek og sunn mamma - tror jeg den heter. Der er det tilpassede øvelser for alle faser i svangerskapet. Det står helt klart at man skal holde seg unna rette sit-ups fra 2.trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ! er selv instruktør på treningsseneter.. det er helt riktig .. utifra alle kurs etc jeg har tatt også.. man skla ikke ta rette sit-ups.. det er ikke farlig, men det legger et unødvendig press på fosteret og vil ikke ha så stor virkning heller og etter hvert vil det gjøre vondt-- jeg har fått beskjed om at man skal kutte ut de rette så snart man vet man er garvid egentlig , for å ikke legge noen ekstra press på magen.. noen blir kvalme av det også faktisk;) sånn ellers er det sikkert mange teorier om det der ute ,, sånn som det er med alt annet .. ang mat osv..

 

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...