Gå til innhold

Kle av og på i bhg av de voksne.


*gurimallaika*

Anbefalte innlegg

Eller mangelen av det.. Mulig det er jeg som er litt rar, så derfor søker råd hos dere før jeg evnt går videre med det.

 

Jeg har reagert flere ganger over at guttungen (19mnd) har hatt for mye eller for lite klær på seg når jeg har hentet han. Det er sjeldent jeg leverer han, så hva han har hatt på seg når han har kommet vet jeg ikke. Men er det for mye forlangt at de ansatte tar på han en ekstra genser som ligger i "ekstraskiftskuffen" hvis han kjennes kald ut eller ta av han den ene genseren hvis han er varm? Da jeg kom og hentet han i dag så hadde han på deg langermet body, flanellskjorte og strikkegenser i bomull utenpå det. Han var varm. Da jeg kommenterte at han hadde mye tøy på seg, sa de at det var det han hadde på seg når han kom i dag. Da jeg hentet han i forrige uke var han glovarm. Faren hadde tatt på han en tynn ullgenser med singlet under. Greit nok at han ikke burde ha tatt på akkurat den genseren. Men da jeg kommenterte at han var glovarm fikk jeg som svar "Ja, det er han..". Hvis de hadde lagt merket til det tidligere kunne de ikke bare ha byttet genser på han..? De har også klaget over at han til tider i vinter var veldig kald på hender og armer, men de tok ikke på han fleecejakka eller ullgenseren som lå på plassen hans i gangen.

Heldigvis så er ikke alle på avdelinga hans slik. Det er ei som passer veldig godt på, men hun jobber deltid. Bare så synd hun ikke er primærkontakten hans.

 

Hva syns dere? Er jeg helt på jordet som syns at de kunne/burde ha fulgt med og sørget for at han har det mest mulig behaglig. Han kan jo ikke si i fra om hva det er som plager han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!!

 

Jeg har jobbet i bhg i 8mnd nå.Er kun 18 år.

 

Jeg skjønner godt hva du mener. I bhg vår(som består av en avd.),er det mest store barn i alderen 3-5. Di sier selv ifra når di er varme,men så har vi da di som ennå ikke har språk.

 

Jeg synes det høres dårlig ut,at di ansatte ikke 'klarer' å sjekke dette. Du burde prate med en av lederene i bhg,eller sjefen.KAn hende di ansatte trenger litt oppstramming:)

 

F.eks; i vår bhg lar vi di med body(langermet) løpe rundt i den,også kler vi på etter behov.rundt 12-12:30,så er ungene ute,og di fleste løper rundt i stilongs når di kommer inn igjen,serlig di store som herjer en del.

 

Uansett er dette noe du bør ta opp på tomannshånd med en leder/sjef!!

 

Lykke til,og hsuk at dette sannsynligvis skjer med di andre barna i nhg også,så flott hvis noen sier ifra!

 

M.v.h.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde si fra til de ansatte at du syns det er greit at de skifter klær på han hvis de merker at han er varm.

Det er nemlig ikke alle som har den holdningen... Jeg har fått kjeft flere ganger av foreldre fordi jeg har tatt av barnet dems en genser jeg mener er for tykk inne e.l.

Derfor har vi ofte stor respekt for foreldrenes ønsker selvom vi mener at det er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid så lett å tilfredstille alle når man jobber i barnehage. Noen foreldre er redd ungene skal være kalde, noen liker ikke at de er varme. Noen synes det er greit at de løper i strømpebuksa inne, andre blir krakilske hvis poden har tatt av seg tøflene (kanskje for 14 gang den ettermiddagen). Stort sett så regner vi med at foreldrene har kledd barna ettersom hva de trenger å ha på seg inne, og at vi passer på å ta på hensiktsmessig tøy når vi skal ut. Så om du og far er uenige om hvor mye tøy som passer å ha på seg inne, så bør dere kanskje bli enige om det, før du klandrer barnehagen...

 

Det er også mulig at sønnen din har vært passe varmt kledd for innelek - men at de siste fem min. før du kom så har han hoppet og hoppet, så nå er han litt varm. Det er umulig å sjekke hvert enkelt barn hele tiden.

Men hvis du legger sammen alle dagene du har hentet han - hvor mange dager har han vært bli' og førnøyd, selv om du synes han er varm/kald? Barn på 19 mnd klarer fint å gi beskjed om de er for varme eller fryser. Om han sutrer og viser at han ikke har det bra, og personalet ikke har fulgt opp er det no' helt annet. Personalets målestokk på om barn har det behagelig er som regel å se på om barnet er i aktivitet, i godt humør, kroppsspråk osv oftere enn å stikke fingeren ned i nakken for å kjenne på temperaturen.

 

 

Men gi beskjed til personalet om at det er helt greit å kle han etter hva de synes både inne og ute, så gjør de nok det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ta en prat med de.

 

Men først og fremst får du kanskje lære opp mannen din til fornuftig påkledning av ungen, så det blir lettere for de i barnehagen i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lære opp mannen? Det klarer du nok ikke på et drøyt år, og høsten 07 er jo ungen gammel nok til å si fra om han er varm eller fryser.

 

Nei, det er nok lettere å legge frem på forhånd det tøyet gubben skal ha på ungen neste dag. :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NEi , vet du nå hva. Disse mennene lærer ingenting hvis vi skal begynne å bry oss med slike ting. Man kan jo i værste fall nevne det for dem, da..så tar de vel et hint.

I barnehagene jeg har brukt tar de nå av/på tøy etter behov.

Snakk med de i barnehagen du. Det er vel det greieste! Skjønner godt at mannen din kanskje tar på litt mye om morgenen når det er surt og kaldt ute! Det gjør da jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...