Gå til innhold

usikker, trenger svar...


mamma/til/gojente

Anbefalte innlegg

Hvordan er dette opptaksgreiene? skjønner ikke dette helt, virker som det er helt tilfeldig om man får plass og hvem som får plass og at ikke bydelen har noen lister å gå etter. Hvordan kan jeg får vite om jeg får plass? Hvordan er dette opptaksreglene eller om det er opptaksregler? Det virker som ikke det er så mange småbarnsplasser i bydelene. Det er så frustrerende å ikke vite hvordan det blir når man snart skal ut i jobb igjen og ikke vet hvor poden skal være..... Håper noen kan hjelpe meg slik at jeg blir litt klokere på dette her. Please...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I min kommune er opptaket slik at de prioriterer barn med spesielle behov, så enslige forsørgere under utdanning og etter det ser de på barnegruppen som en helhet. De ser på kjønn og alder, slik at det blir en fin blandet gruppe.

Jeg har ikke fått gutten inn i barnehage. Søkte i 4 barnehager, men det er mange små som skal inn i barnehage til høsten.

Vet ikke helt om jeg har hjulpet deg, men du får ha lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo kommune kommer de med prioriteringskode først. Jo lavere kode, jo høyere er du på prioriteringslista.(barn med funksjonshemming, barnevernstiltak, sykdom i hjemmet, overflyttinger, enslig forsørger, mangelpersonell - i denne rekkefølgen, sånn omtrent)

 

Etter dette kjøres det en elektronisk trekning blandt de som ikke har noen kode.

Opptaksreglene er klare og det er liten mulighet for å påvirke opptaket på noe vis. Du har faktisk rett i at det på en måte er helt tilfeldig, for om du ikke har en prioriteringskode så er det som en loddtrekning - hvem som helst kan få plassen. Det spiller f. eks. ingen rolle om du søkte for 3mnd siden eller i går, sjansen er den samme.

 

Det står veldig godt forklart her:

http://www.bydel-bjerke.oslo.kommune.no/barn_og_unge/barnehager/opptak-soknad_om_plass/

 

og hvis du leser linken til vedtektene så ser du at reglene er tydelige og ganske klare - men frustrerende når du ikke har plass.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...