Gå til innhold

et spørsmål til dere


lindynatt

Anbefalte innlegg

Heisann

jeg leser ofte her inne hva dere skriver og er så imponert over hvor flinke og tøffe dere er.

Men det jeg har lurt på er de som er to mødre av dere, hvordan bestemmer dere hvem skal bli det biologiske moren?

For meg ser det ofte ut i et lesbisk/homofilt par at det er en som er mer feminin enn den andre. Er det den mest feminine av dere som velger å bli gravid?

Eller er det andre faktorer som avgjør det?

Noen av dere som velger at begge blir biologiske mødre?

 

Dette er noe jeg virkelig lurer på, er ikke vondt ment, ikke ment å provosere kun nyskjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Lindynatt.

 

Personlig syntes jeg det er fint med mennesker som spør om sånt man lurer på, enn og bare gå rundt og tro og synse ting!!

 

Så spørsmålet. Vi er kun ET lesbisk par selvsagt, og jeg kan bare svare utifra vår situasjon. Vi er nok også her tilsynelatende en feminin og en maskulin part. Inni oss er vi omvendt av hva vi ser ut som, men det er en annen sak. Jeg er den som ser feminin ut og jeg bar frem vårt første barn, og skal i august prøve og unnfange nummer to. Det er fordi jeg har et brennende ønske om det, mens min partner ikke har noe ønske om og gå gravid. I allefall ikke ennå. Men når det er sagt så tror jeg utifra hva jeg vet om andre i vår situasjon, at det er ganske vanlig og gå gravid etterhverandre. Har hørt om et tilfelle hvor de to gikk gravide samtidig. Det kan nok fort bli utfordrende i svangerskaps og barseltiden, men senere kan jo det være en stor fordel for barna muligens. Tror egentlig ikke det er noe her som er mer eller mindre "vanlig" enn det andre.

 

Vi kan godt komme til og få barn begge to med tiden. Men vi er relativt unge ennå, så vi får se. Vi er 29 og straks 30.

 

Med hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette teamet er interessant... Må kaste meg på!

 

Jeg tørr å hevde at lesbiske forhold med en feminin og en maskulin part er en myte... For hva er så maskulinitet og femininitet? Det finnes mange heterofile kvinner som misliker å gå i miniskjørt, samtidig som det finnes heterofile menn som ikke har peiling på å mekke bil. Jeg tror de fleste lesbiske par utfyller hverandre i begge retninger. Det finnes jo ingen gitte kjønnsroller innad i forholdet, rett og slett fordi det er et samkjønnet forhold. Noen kvinner (uavhengig av legning) er mer feminine/maskuline enn andre.

 

Litt viktig å skille fra hverandre en persons legning og personlighet. De færreste lesbiske er "like", selv om de oftere blir sett på som EN gruppe, enn alle heterofile i verden...

 

Når to kvinner lever sammen, "krever" ofte den heterofile vennekretsen rundt paret at det defineres en feminin og maskulin part, fordi det er det eneste sammenlikningsgrunnlaget de sitter på. Ofte blir jo det litt rart. For er den feminine den med det lengste håret, eller den som bruker mest sminke? Er den maskuline den som er mest teknisk annlagt, den som klipper plenen oftes eller den som tjener mest?

 

På spørsmålet om det er de feminine som får barn? Alle slags jenter som er lesbiske får barn, som alle "dere" andre også gjør.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempemorsomt at du spør om dette!

 

Blant de lesbiske parene jeg kjenner er det litt forskjellig hvordan de bestemmer seg for hvem av dem som skal gå gravid.

 

Noen av parene har det sånn at de begge ønsker å ha den opplevelsen å gå gravid. Da er det ikke uvanlig å bestemme seg for at den eldste av dem skal først i ilden. Det har jo noe med at den biologiske klokka tikker, og det gjelder å passe på at den eldste ikke blir for gammel.

Sånn var det med min kjære. Hun er fem år eldre enn meg, levde sammen med en kvinne som er like gammel som meg, og var den av dem som først fikk barn. Deres plan var at hun andre også skulle ha barn (med samme kjente donor), men det rakk de ikke før de gikk fra hverandre.

 

Selv hadde jeg allerede gått igang med en prosses mot å bli enslig lesbisk mor da jeg traff min kjære, så da var det jo bare å sjekke ut at hun var med på notene, og kjøre igang med å prøve å gjøre meg gravid :o)

 

Det er virkelig ganske mange, spesielt blant heterofile, som tenker at det er en maskulin og en feminin part i et lesbisk parforhold. Hvis man absolutt vil, så kan man jo stemple den ene eller andre som mer eller mindre av det ene eller det andre.

 

I vårt forhold er det jeg som har kortest hår. Det er meg som liker å gå i svart mc-skinnjakke. Det er meg som ønsker meg elektrisk verktøy til jul. Det er jeg som går som en fjellbonde, selv på flatmark. Men jeg trives også godt i miniskjørt og trange kjoler, og har en kropp med "klassisk kvinnelig fasong".

 

Desto morsommere er det å forvirre dem alle sammen med at det er jeg som har den store bulken på magen.

 

Da rørleggern kom for å innstallere den nye oppvaskmaskinen i det nye huset da jeg var 7mnd på vei, var det jeg som møtte ham i døra med kubeinet i handa og stor bulk foran og fagprata med ham om hvorvidt det var best å bryte vekk den sokkelen som forrige eier hadde snekret under sin oppvaskmaskin på kjøkkengulvet.

Hvorpå jeg gikk løs på et faenskap av et hobbysnekkeri med kubeinet så flisene føyk.

Det skal han ha bonus for rørleggern. Han holdt seg pent på avstand og lot den gravide dama styre showet helt til hun så at nå nyttet det ikke lengre med teknik og kløkt. Nå måtte det rå muskelkraft til. Han holdt seg på akkurat passe avstand til å ta over kubeinet når jeg selv var klar for å gi meg :o))))))

 

Når man går på Ikea ser man alltid så mange gravide par der, hvor hun går og vagger mens de kjøper inn det siste. Jeg hadde innmari lyst til at vi to også skulle gjøre det sammen. Det var helt greit for min kjære, hun var med på notene. Men da insisterte hun på at jeg skulle ha på meg den sorte mc-jakka, enda den overhode ikke går igjen over magen for tiden, eller kanskje nettopp derfor. Så de var vi og moret oss med i forrige uke.

 

Åh, nå ser jeg at jeg har latt meg rive med og skrevet en hel masse over et enkelt spørsmål igjen. Typisk meg. Dere får bære over med en "stakkars" skravlesjuk en på overtid... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er et lesbisk par som har tenkt å prøve å få barn etterhvert. Vi er begge ganske feminine av oss, men det er jeg som i tilfelle skal gå gravid. Grunnene til det er flere, for det første har min samboer allerede en nesten voksen datter, slik at hun har opplevd å gå gravid og føde. Hennes svangerskap og fødsel var ikke av de greieste, så hun ønsker ikke å gjøre det igjen. I tillegg så har hun en kneskade og er 12 år eldre enn meg, så vi har valgt at det blir jeg som skal være den gravide hos oss. Tror det er mange forskjellige grunner til hvordan lesbiske par kommer fram til hvem som skal gå gravid, men sånn er det altså hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamic jeg måtte le da jeg leste bidraget ditt.

 

Dere er inne på noe, jeg er ikke lesbisk eller bifil og da dere nevnte at ikke alle menn er kjempemaskuline osv jaa dere har rett. Mannen min er maskulin men ikke macho, kan snekre litt, borre litt, vet litt om verktøy men egentlig er han en "nerd" (og jeg elsker ham bl.a pga det)

Jeg var guttejente da jeg bvokste opp, dukker var kjedelig, biler var kjekkt det. Men jeg er helt hjelpeløs rundt verktøy og alt som ikke går ut på denten data eller matlaging hehehe

 

Synes det er flott at dere gadd å svare, og er takknemmlig for at spørsmålet ble oppfattet som nettopp det, et spørsmål.

 

Håper dere får til "barnelagingen" slik som dere vil og at det snart gir resultater (for de av dere som ikke allerede går rundt med resultatene i eller utenfor magen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...