Gå til innhold

fysisk aktivitet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor aktive er dere når det gjelder fysisk aktivitet? Jeg jobber i barnehage, så jeg har ganske aktive arbeidsdager. Jeg går til / fra jobb, det er 25 min. å gå hver vei. I tillegg prøver jeg å svømme 1 gang i uka, og gå en lengre tur 1-2 timer i løpet av helgen. Er 23 uker. Er dette nok / passe mye til å holde seg i rimelig grei fysisk form, tror dere? Er litt bekymret over stor vektøkning, gått opp 9 kg ( men var tynn fra før ).Hva slags aktiviteter / trening driver dere andre med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er noe fare med deg nei:)

Jeg er heldig om jeg klarer å gå 500m på en dag;p

 

Flink er du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestandig trena masse, og etter jeg blei gravid meldtejeg meg inn på sirkeltrenging for kvinner. Noe som passer yppelig for gravide :) Dette er trening som tar ca 45 min pr. gang som jeg prøver å trene 3 ganger i uka. Er i uke 22 nå, og har gått opp en del, men det er deilig å føle at man får bevega seg. Vet at mange av de kiloene som man legger på seg i svangerskapet raser av deg når man ammer. Har ei venninne som fikk baby for 3 uker siden nå, og hun har gått ned 10 kg uten trening. Skal i alle fall trene så lenge jeg orker på sirkeltrening, så får jeg bare ta resten av slitet etter fødsel :)

 

Jeg syns i alle fall at det høres ut som du holder deg i god fysisk aktivitet. Hadde det vært meg hadde jeg ikke orket mer enn det.

 

Stå på!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som om du får bra med mosjon jeg :)

 

Selv har jeg vært skikkelig dårlig frem til uke 15 ca. Før jeg ble gravid trete jeg 3-4 ganger i uka og syklet 8 km til lesesalen hver dag. Men har først de to siste ukene kommet i gang med trening. To ganger yoga og en gang svømming i uka. Prøver ellers å gå litt turer, men tar bussen til lesesalen. Sykling er ubehagelig synes jeg.

 

Det er kjempe deilig nå når jeg har fått begynt å bevege meg litt igjen. Mindre vondt i ryggen og føler jeg har mer energi. Tar det veldig rolig når jeg trener, skal ikke så mye til før jeg kaster opp om det blir for brått eller hardt. Gjør også litt små øvelser hjemme om jeg merker at jeg er stiv i korsryggen eller benene e.l.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent langrenn/jogget/spinning ca. 5 ganger i uken fram til nå - er 16+5. Har ingen problemer med å jogge foreløpig, men tar det litt roligere enn ellers. Sjelden pulsen overstiger 145. Har også lagt på meg en del, var også slank før svangerskapet. Jeg har vært hos gynekolog og sjekket at alt er bra med forsteret. Ingen problem å trene fikk jeg beskjed om, så lenge man lytter til kroppen. Har flere bekjente som har trent ganske aktivt gjennom hele svangerskapet. Noen som har forsøkt å gå med staver i (slake) motbakker? Det er fin trening hvis man ikke orker å jogge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette høres veldig bra ut!

 

Jeg har begynt å trene et par ganger i uken + å gå tur. Går en del på jobben, men ikke så mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også du høres flink ut.

 

Jeg har hunder som jeg går tur med hver dag, ca 2 km. Ellers driver jeg og planlegger å begynne og svømme når jeg kommer hjem til Norge.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...