Gå til innhold

Kan man amme når man har brystbetennelse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått brystbetennelse og starter på antibiotika i dag + nesespray. Men ei venninne sa til meg at jeg ikke kunne amme på brystet med betennelse for da vil babyen få betennelse i seg?

Trodde det var viktig at han ammet for å få ut melken, jeg. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt brystbetennelse to ganger og ammet hver gang. Har overhodet ikke fått noe beskjed om at man ikke skal amme når bb, men blitt oppmuntret til å amme så mye som mulig for å få ut melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gennerellt er det bra å amme når en har brystbetennelse, men hvis det er blitt verk i melka, er det best å bare pumpe seg til det er over.

De fleste med brystbetennelse kan amme, er ikke ofte at det blir så ille.

Noen som har hatt så kraftig brystbetennelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente å si at så lenge det ikke kommer verk gjennom brystvorta med melka er det greit å amme. Leste i Gro Nylanders bok at en mor som hadde en verkebyll i brystet og med innlagt dren ammet på det brystet, fordi verken ikke tømte seg ut gjennom brystvorta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt flere kraftige bb der det har tømt seg puss i melken. Ammet på det brystet helt til jeg så det kom puss ut da jeg lå i badekaret for å massere ut kulen. Ammet igjen etter å ha tømt ut det meste av puss. Legen sa det var helt ok å amme, men det virker jo lite apetittelig.

 

Det mest effektive er jo å få barnet til å tømme puppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...