Gå til innhold

dårlig behandling fra legen?


Gjest

Anbefalte innlegg

jeg har vært på sykehuset nå, småblodet gikk over i slimete, klumpete og mørkt blod som bare "datt" ut..! han legen sa bare at det ikke er noe å gjøre i og med at jeg er så kort på vei, 6 + 4. så jeg måtte dra hjem igjen å leve i uvisshet. hvis jeg fortsatte å blø, måtte jeg komme tilbake på utskraping.. og hvis det stoppet var det kanskje ikke farlig, men kunne være spontanabort alikevel.. så jeg ble ikke klokere, rettere sagt mer usikker og bekymret! synes det var dålig at de ikke tok undersøkelse eller noe.. hva hadde de kunne gjort da? gu eller ul? sitter her å er skikkelig lei meg nå.. vet jo ingenting!!

 

etter å ha lest litt her virker det som man kan få ul og høre hjertet osv så tidlig!? fikk jeg dårlig behandling eller er det normalt? er mildt sagt ganske irritert nå..! så jeg laget en ny tråd.. kanskje noen kan svare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja,jeg synes så absolutt du har fått dårlig behandling. Du skulle fått på UL i dag, slik at du har fått klart svar på om det er en abort!Makan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

detta va skikkeli dårli behandling....Da æ bynte å blø i uke 8 i januar da æ va gravid, sa legen det samme tell mæ, men han sende mæ tell ul....Der fikk æ jo det bekrefta....Skikkeli dårli at han ikkje tilbudte dæ det! Du har jo rett på å vite ka som skjer me dæ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette hørtes ut som en særdeles inkompetent lege!!! Hadde samme greia som deg, hvor bittelitt blod i dag dessverre gikk over til klumpete, mørkt blod. Fikk med en gang time hos legen som henviste meg til sykehuset. Legen på sykehuset sa at det var ingenting han kunne gjøre, men at det er fint å få innvendig ul for å se om det evt. skulle være noe liv der. Dette har med hva man har å forholde seg til i dagene/ukene fremover. På ul ser han med en gang om det er liv der eller ikke (han kunne se i livmora om det var forstervann eller ikke). Og er det ikke noe liv - så vet man det i hvert fall. Dersom det skulle være et embryo der, sa legen at da tar man alle forhåndsregler for å bevare det.

 

For min del gikk det ikke bra, men da vet jeg i hvert fall at jeg bare må se fremover og fortsette å leve som før.

 

Jeg føler skikkelig med deg! Du burde få en ny time og få en innvendig ul, slik at du vet hva som skjer inni deg! Det har du all rett til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du har definitivt blitt dårlig behandlet! det minste de kunne ha gjort er å gi deg en UL! det som er så sørgelig er at det er så mange ufølsome leger der ute.. det er som om de behandler sa som yet another day at de office.. det de glemmer er at det sitter en jente/ kvinne på andre siden av pulten som nettopp har mistet alt.. det føles vertfall som å ha mistet alt..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var virkelig dårlig det!

jeg er 4+3 og begynte å blø igår (gjør det fortsatt) uten noen smerter....legen sa det samme til meg at det ikke var mye som kunne gjøres siden det var så tidlig men tok blodprøve igår og skal dit imrg. for å ta en ny for å se om hcg nivå har steget eller synket siden igår...og jeg skal ringe der etter 12 for svaret!

men poenget er altså at han legen var kjempe grei og fiksa dette med blodprøver på sykehus for at jeg skulle få svar FØR påsken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle jeg har snakket med mener at dette var dårlig av legen.. var jo på st. olavs legevakt, hvor ellers kan jeg gå liksom? legekontoret er stengt.. de som sa jeg skulle dra på sykehuset.. jeg forklarte hvordan blodet var og det er jo ca lik spontan-abort.. så skjønner ikke hvorfor han ikke kunne gjøre noe nå, for det er jo evt det samme om et par dager.. tror han ville ha påskeferie.. æsj, må gå rundt i flere dager å tenke på dette.. tror ikke det er noe liv der, jeg blør enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy for en behandling.Selvsagt kan ikke legene gjøre noe om det er en spontan abort.Men de kan iallefall gi deg en ul slik at du får bekrefta om det er dødt eller i live.Ring igjen i morgen.Kanskje du får en annen lege som er villig til å hjelpe deg.Masser av lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var det jeg mente jeg også.. kunne ha spandert på meg en ul i det minste.. menmen, tror ikke denne mannlige legen vet noe om hvordan dette er jeg.. han begynnte å fortelle meg at jeg måtte faste når jeg skulle tilbake i tilfelle de måtte ha utskraping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en liten blødning i uke 6. Kontaktet legen dagen etterpå, og ble bedt om å komme til kontroll (selv om jeg egentlig ikke trodde at noe var galt - veldig lite blod). Da jeg kom til legen tok han GU og konstanterte at livmormunnen fortsatt var lukket - jeg hadde av en eller annen grunn blødd fra livmorhalsen.

 

Synes i det minste at du burde ha fått en GU!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at han tok blodprøve også, og så ble jeg bedt om å komme tilbake for å ta en ny blodprøve etter et par dager for å se at HCG-nivået utviklet seg som normalt. Selv om jeg nesten synes dette var litt "over-kill" i forhold til den lille blødningen jeg hadde, så var det veldig betryggende i hvert fall!

 

Han ville sykemelde meg også, men da sa jeg nei:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...