Gå til innhold

Tips mot kvalme?


Stellaria

Anbefalte innlegg

Da har kvalmen "inntatt" meg!.. Er i uke 6+4 idag, og begynte å kjenne det på fredag. De første dagene var det på ettermiddagene, igår kjente jeg det det meste av dagen, og idag også er kvalmen der. Har sluppet å kaste opp enda, men det er lite som frister av mat... Har vært og handla div tørre kjeks. litt eplejuice har jeg fått i meg. Noen som har erfaring med ting som hjelper?

 

Ha en fin påske, alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest leelu22 *28.11.2006*

jeg har ett tips..

Jeg sliter med veldig mye kvalme og sterk kvalme. ikke oppkast- men ekstrem sterk og ubehaglig kvalme..

Jeg er våken om natta pga kvalmen i flere timer.

 

Mitt tips er sitroner. Sitroner i bøtter og spann..Jeg lager meg ett stort glass isvann og har en halv sitron oppi. jeg lar sitronen ligge i vannet også..Den andre halvdelen deler jeg i skiver og spiser.. dette hjelper faktisk- ihvertfall meg.

jeg har alltid 4-6 sitroner i kjøleskapet da det fort går nesten 2 om dagen.. har en i kjøleskapet på jobb og..

 

Prøv å se om det hjelper :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en veninne som sier at ingefærkapsler virker.. er også kvalm å vurderer å prøve det selv..

 

det med sitronen hørtes faktisk fristende ut.. huh.. det er første gang i dag jeg faktisk har hatt lyst å putte noe i munnen..:) det må jo bare være et godt tegn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar postafen for å ikke spy.De dagene jeg ikke tar det er det på hodet i do.Var innlagt forrige uke pga væske mangel..Jeg får i meg litt eple nektar/juice og loff skiver.Bare å svelge folat pillen er ett mareritt..God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kutt fersk ingefær i skiver, to-tre skiver er nok til en kopp, slå kokende vann over, la det trekke noen minutter, og så drikker du det. (la bare ingefæren ligge i koppen mens du drikker).

 

Jeg har vært kvalm som et uvær i mange, mange uker nå, og dette er nesten det eneste som har hjulpet.

Tørre kjeks eller kavring er også ting som kan hjelpe litt.

Men ingefær først!!! Fersk ingefær er tusen ganger bedre enn kapsler, virker momentant, og er ikke skadelig for fosteret heller;)

 

Lykke til!!!

Og trøst deg med at det går over!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, føyer meg til ditt tips- postafen er veldig virkningsfullt! Ble kvalm i uke 7 (er i uke 8 nå)og er kvalm hele døgnet, men kan fungere greit med postafen. Jeg bruker dessuten seabands; armbånd som jeg har rundt håndleddene for å dempe kvalmen. Mer usikker på effekten der, annet enn at det er psykisk kanskje... Jeg gikk til uke 15 med kvalme og oppkast forrige svangerskap og var helt utkjørt.Med en 2,5 åring i hus er det viktig for meg å fungere. Jeg var ikke i tvil om at jeg skulle ta postafen da kvalmen kom. God bedring!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er også veldig kvalm, både med og uten oppkast.Er 13+1 nå og det ser fortsatt ikke ut til å gi seg. Ingefær og tørre kjeks biter ikke på hos meg. Det eneste jeg kan si har hjulpet med noe er sterke hals-tabletter, uten søtt. Den beste er Dent hals Mint. Den gjør at en får frisk smak i munnen så en slipper å smake på det ekle spyttet som produseres i mengder når man er spykvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

farris og eplejus blanda ca 50/50 er uunnværlig. Og salte kjeks/knekkebrød/riskaker får eg i meg, det hjelper å spise syns eg. Dessuten er grønne epler til god hjelp, og ingefærøl eller ingefærte. Og så må du kvile mye, for ein blir mer kvalm når ein er trøtt og sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...