Gå til innhold

føler meg feit..nå slanker jeg meg...!basta


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er kun 13+4 men alikevel har jeg esst ut...har ikke peiling på hvor mye jeg har godt opp siden sist sjekk hos legen i uke 10 men det er sikkert 3.4kg!

er vant med og være veldig slank og fin og passe str 36/38 og nå? pøh,kommer ikke inn i en ENESTE jeans bukse lengre,toppene er for små siden puppene mine har økt masse, jeg har til vanlig små pupper og typen sier selv at de har blitt store---noe verken han eller jeg synes ser fint ut!!

kulen på magen har såvidt begynt og vise..men da må du se meg naken...utenpå klærne ser jeg bare små feit ut:-(

føler ikke jeg spiser så altfor mye heller og spiser hver 3time....

er dette for mye?

 

frokost: frokostblanding med cultura eller 2skiver +1knekkebrød

lunsj: stor kylling salat +1skive

middag: 2poteter (kansje 3) 2 eller 3 kjøttkaker...

mellommåltid spiser jeg hvis jeg er ekstra sulten...det består av knekkebrød 2 stk.

kvelds:2knekkebrød

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst vil jeg si jeg synes synd på deg, dette kan ikke være lett !

 

Hmm ser ut for meg som om du er på slankekur allerede ! NEI NEI NEI dette blir så feil kjære deg - du er gravid ! Det er en grunn for at dette skjer, det skjer ikke fordi du legger på deg pga. feilernæring eller lite mosjon osv. Det er HELT naturlig !

 

du sier: "jeg har til vanlig små pupper og typen sier selv at de har blitt store---noe verken han eller jeg synes ser fint ut!!"

 

Unnskyld meg ? Har han sagt at han ikke synes det ser pent ut ? Fy søren ! Kanskje han bør lære seg litt om hva som skjer med en kropp når en kvinne blir gravid ? Jeg selv har også est ut føler jeg, kjøpte meg bukser i str 30, bruker til vanlig 27 ! Nekter å gå i mammabukser fordi jeg ikke føler meg vel i de, så kjøpte normale lee og diesel jeans, bare i større str. Så jeg vet hvordan det føles og ikke passe inn i de "normale" klærne, men samtidig er jeg KJEMPESTOLT av magen min !

 

Kanskje du ser annerledes på deg selv enn andre gjør ? Gå inn under nicket mitt i våre album, så ser du et bilde av meg på s.2 der, synes du jeg ser fet ut ? Poenget mitt er at kanskje du synes andre ikke ser fet ut, men kun deg selv ! Eller føler deg fet, jeg har også spurt folk rundt meg om jeg rett og slett bare ser lubben ut osv. og ikke gravid ! Nå er jeg i uke 18+1 så det tar seg opp og blir nå mer og mer synlig at jeg ER gravid og ikke bare har spist for mye godis !

 

Ta et bilde av magen din fra siden, prøv å se hva du synes ? TENK et lite barn ligger inni der, og den lille trenger plass til å vokse og bli like flott som mamma'n/pappa'n sin !

 

Det er egentlig HELT fantastisk ! Samtidig skjønner jeg at dette ikke er like moro for alle, jeg bekymrer meg også veldig for hvordan jeg blir seende ut etterpå ! MEN det tar jeg etterpå !

 

Lykke til, prøv å se skjønnheten i de ekstra kg :) Jeg er sikker på du ser flott ut !

 

Stor klem !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ja, det er verken synd på meg og jeg er ikke på slankeren...folk er jo forsj. og for meg som har vært modell og slank i mange år, kjenner bare ikke igjen kroppen min...men men, jeg for bite i eplet...er jo dødsglad for nurket i magen:-)

nei,typen har ikke sagt at han synes puppene mine er for store...men jeg vet at han liker de små faste brystene jeg hadde...ikke at de henger enda ..men.....det er nok mer meg som hater kroppen min nå..ikke typen eller andre....så jeg er vel overhysterisk da...for vel prøve og slappe av..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff dette høres ikke bra ut. Du må ta deg selv litt i nakken, det er ganske naturlig at man føler seg litt feit i starten. Men det jevner seg ut etter hvert. Du burde sette deg ned å tenke litt over at du faktisk skal bære fram et barn, og da må man bare godta at kroppen forandrer seg. Men det er ikke bestandig like lett...Virker som både du og samboeren trenger å tenke over hva som er viktig for dere i livet. Hvis problemene dine fortsetter med å akseptere kroppens forandringer er det nok lurt å finne deg noen å prate med, slanking er et meget ufornuftig valg!!

 

Beklager at jeg er litt kvass, men ble litt oppgitt på dine vegner! Ønsker deg lykke til, og håper du kommer over dette...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er litt kvass - men hva hadde du forventet? Alle legger på seg og gjennomgår kroppslige endringer i svangerskapet. Dette blir for meg veldig overfladisk - beklager. Du må heller kose deg med den lille i magen, nyte at alt er bra og tenke at denne tiden kommer ikke tilbake. Man kan jo trene seg slank og fin igjen en gang etter fødslen. Men for all del - har du seriøse problemer med kroppen din unde graviditet så følg rådet ovenfor - oppsøk hjelp.

 

Du har en fantastisk gave i magen - den kommer i første rekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke for å være frekk, Men dette burde duhar tenkt på før du ble gravid. at du får store pupper og har gått opp 3-4 kg , er ikke det normalt da? Du er jo tross alt gravid!, og det vakre barnet inni deg trenger å vokse å bli stor og sunn. typen din høres umoden ut, når han klager på puppene dine og at du har blitt stor. Hvor gamle er dere egentlig? Jeg blir litt irritert og provosert av sånt jeg da, ynskuld meg altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har ikke enerett på å ikke kjenne igjen kroppen din fordi du er vant til å være slank. Jeg er ikke vant til å være slank i det hele tatt, men jeg kjenner ikke igjen min kropp heller. Den er totalt forandra og jeg liker det dårlig! Men det er mest fordi jeg også føler at jeg bare ser kvapsen og feit ut, men jeg vet jo at det kommer til å bli en hard mage snart og da ser den skikkelig gravid ut, også for andre!

 

Jeg tror du gjør deg selv og barnet ditt en tjeneste hvis du klarer å slappe av! Og noe av det lureste du kan gjøre er å skrive et innlegg her, akkurat som du har gjort, når du sliter! Da vil du kunne få støtte og sånne beskjeder som du har fått fra JenteMedSpire! Jeg er helt enig i alt hun sier! En annen ting er at det du spiser ikke gir deg nok næringsstoffer... Snakk med jordmor og lege om det, det kan være lurt å ta noe tillegg.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke du at denne jenta trenger støtte og ikke hånlige kommentarer? Ærlig talt, med hvilken rett blir du irritert og provosert? Det forstår ikke jeg! Og hvis ikke du kan holde spydighetene dine for deg selv så får du heller holde kjeft! Feigt er det også å signere med anonym!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei

Jeg vil egentlig bare ønske deg lykke til med graviditeten og med kroppen og følelsene som følger rundt endringene.

 

Og så vil jeg si at jeg ikke mener du er på slankern allerede du spiser normalt og sundt så vidt jeg forstår

 

Jeg er ikke tynn men spiser ikke mer enn deg på en dag jeg heller.

 

 

Du har ikke gått opp mye og du er tynn frafør og må derfor regne med at du går opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Vil bare si at jeg skjønner godt de endringene du går gjennom.

Har selv alltid vært slank og veltrent (str 36/38 på meg også) Og har vært stolt av en kropp som flere 20-åringer missunner meg. De første 4-5 mnd føler man seg gjerne litt småfeit. Med klær på er det ikke alltid lett å se at det er en gravid-kul på magen, og får man i tillegg større pupper, ser man rundere ut enn man er vant til. Jeg hadde/har det på samme måten, men klarer likevel å tenke på det som er viktigst: det lille livet inni der som jeg har vært så UTROLIG heldig å bære på. Har to barn på 8 og 10 og det var nok vanskeligere å holde fokusen den gang jeg var 26-27 år. Trøsten er at om ikke så lenge vil magen bli synlig for hele verden og du vil nok bli beundret like mye som flott gravid som du har blitt som modell!!!

 

Lykke til videre! Husk at etterpå kan du trene deg like slank og pen igjen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er noe som blir lettere å akseptere for deg etterhvert. Jeg synes det går litt opp og ned med hvordan jeg takler alle forandringene som skjer underveis i graviditeten. Det faller liksom litt på plass av seg selv etterhvert som tiden går. Både mentalt og fysisk.

 

Nå er det jo ikke bra å slanke seg mens man er gravid. Tror ikke du kommer til å føle deg noe bedre om du gjør. Kan jo miste mye energi og viktige næringsstoffer. Spis sunt og så skal du se at du blir smekker igjen etter at du har født.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

 

Visste nesten ikke hva jeg skulle si.

det hjelper ikke å slanke seg, mage vil du få uansett, puppene vokser av hormoner, ikke mat.

Syns foressten kjæresten din er frekk som i det hele tatt kan antyde at du ikke er like fin som vanlig....

 

Men jeg forstår deg også veldig godt, var ikke helt forberedt på å bli større jeg heller, selv om barnet er etterlengtet.

Er vant til å trene og ha kontroll over kroppen min, nå mister jeg fullstendig kontroll.

Og så vokser man litt i rykk og napp.

 

Alle har lurt på hvor magen min blir av og det har vært greit. nå i forige uke spratt den voldsomt ut, ei dame har spørt om det er to ini der. Da var alle komentarene om den lille magen glemt. Har fått en slags angst for at folk skal tro jeg er høygravid...

..men men. nå ser jeg i allefall ikke feit ut lenger.

Det er behageligere egentlig.

 

fokuser påp næringsrik og sunn mat, du. og kos deg når du føkler for det.

 

Som en liten trøst, traff en bekjent med 4mnd. baby her en dag. Ho hadde lagt på seg 35kg. og ho var like tynn igjen nå!!!

 

Tror jeg også var veldi oppblåst i uke 13-14..

Ble strammere etterpå, fram til uke 19-20, men vi er alle forskjellig

 

Ikke plag deg selv med bekymringer om dette (lett å si :) )

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er ikke like kjekt å være gravid nei, sikkert verre for en som lever av utseendet sitt. Du spiser ikke for mye, heller litt for lite. Det du har lagt på deg er nok bare pupper og barnet. Prøv å kose deg med magen, det blir faktisk litt bedre når du får skikkelig gravid ut. Jeg synes også at en ser litt småfeit ut i den tiden du er nå. Prøv å spise masse frukt og grønnsaker slik at du får i deg mye vitaminer og næringsstoffer. Der er det også lite kalorier. Skal du kutte ut noe, må det jo være snop, brus og annen junkfood. Mange gravide trør innpå med allslags dritt med det resultat at de legger på seg mye. En kan også passe seg ved å spise sunn mat. Selv gikk jeg opp 20 kilo begge gangene og fikk raskt min gamle kropp tilbake. Trening i og etter svangerskap er veldig effektivt.

 

I et vanlig svangerskap legger en på seg 12 kilo, så du har noen igjen. Håper du vil se hvor fint det er med garvidmage nr den popper frem, og at du kan kose deg med å være gravid. Slanke deg kan du jo gjøre siden.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for svar...folk har rett til og si sin mening så jeg skal ikke slenge dritt tilbake slik enkelte har gjort...forstår at noen kjenner seg igjen i min situasjon mens andre ikke....sånn vil det vel alltid være...

til deg som lurte på hvor gammel jeg er, 23år og typen min er 25 år...så vi er ikke fjortisser og det var det var d du trodde.hehe..nærmere tvert imot...:-)!

og de som tror at typen min er frekk har missforstått det er vel mer jeg som klager 24/7!!! på kroppen min mens han faktisk fremdeles har lyst på meg/koser med meg og gleder seg til barnet kommer! han er bare skjønn , og siden dette er førstegang for begge så er jo alt nytt og spennende.....

så dette handler om min selvfølelse ingen andre sin...

 

 

MEN nå står påsken for døren og vi ska på fjellet....og ja, jeg ska prøve og kose meg...har tilogmed kjøpt påske egg med godis....hehe

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er både stolt og frustrert over min gravide kropp.

 

Jeg er i uke 25 og har gått opp nesten 10 kg. Jeg var også veldig tynn før graviditeten, og er vant til å ha en velformet kropp. Jeg er forløpig nokså fornøyd med fasongen (alle lurer igrunn på hvor de 10 kg sitter. Etter min mening er det vel kroppens måte å skape en sunn vekt på siden jeg var så tynn tidligere).

 

Jeg er igrunn mest beskymret for hvor mye jeg vil fortsette å gå opp, og om jeg noensinne vil få tilbake min gamle kropp.

 

På den annen side gir jeg blaffen i dette vektstyret siden jeg er så heldig å få oppleve dette mirakelet sammen med mannen jeg elsker ;-).

 

Ta en titt på albumet mitt om du har lyst.

 

Lykke til videre, og tvi, tvi for at vi kommer til å rase ned i vekt igjen begge to etter fødselen ;-).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

modell?i hvilet byrå?ingen som tar inn modeller som er str.36/38!dette ver jeg for søsteren min er modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt mye hormoner på den som er over meg eller? Jeg kjenner da flere modeller som er 36/38.. KOMMER HELT AN PÅ HVOR MAN KJØPER BUKSENE SINE DET VET DU,, hE HE

og uansett er vel det HELT urelevant ... ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer da helt an på høyde oxo da....er man over 175/80 høy er det helt normalt å bruke 36/38 som modell (en sunn modell sådan)

men hva har egentlig dette med noe å gjøre da????? forsto ikke helt den jeg.....vil du prøve å arrestere hovedinnlegger kanskje? Synest egentlig det var nokså urelevant opplysning fra henne slik sett,men men viktig for noen uvesentlig for andre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unskyld meg men jeg er også svær, men du har vel såpass vett att du ikke slanker deg når du er gravid??????? ble skikkelig sinna når jeg så innlegget!!! tenk på den stakars ungen hvordan den vill ha det!!! att du i det hele tatt tenker tanken!!!!!...jeg begynte med mamma bukse før det hadde gått to mnd, vet hvordan det er i ese ut.. skjerp deg ungen trenger næring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..hvilken str bruker modeller etter din mening da?

bruker 36/38 til vanlig ja:-) og hva modell fra 15 til jeg var 22år.

prestige modellbyrå ( samme som kathrine sørland var i) + jeg jobbet rundt omkring på omdrag- har lagt modellkarrieren på hyllen, nå er det babyen som gjelder:-)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det at du har fått større pupper er det største problemet, så kan du trøste deg med at de blir like små igjen når du slutter å amme. Og det er mulig at det vil lønne seg for deg å flytte føkuset fra kun de fysiske forandringene til hva som egentlig foregår med kroppen din, og at du faktisk kan slanke på ungen din en hjerneskade. Og da hjelper det ikke at du har små pupper. Du må bare akseptere at du kommer til å legge på deg mellom 8 og 12 kg, men dette er vekt som forsvinner innen ungen er et år. Så prøv å ta det litt med ro, det er ingen som er tjent med sånn kroppsfiksering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du..jeg skjønner hva du mener. Sist gang jeg var gravid la jeg på meg 23 kg, og likte overhodet ikke det som skjedde med kroppen min. Jeg trodde jeg skulle takle det bedre denne gangen, men der tok jeg feil. Jeg skal ha tvillinger, og får derfor ikke lov til å trene, og har også vært nødt til å sykemelde meg fra jobben. Om noen uker får jeg ikke gjøre husarbeid engang. Jeg er 3 måneder på vei, og har lagt på meg 1 kg. Det er jeg egentlig fornøyd med. Men buksene mine passer overhodet ikke lenger. Har gått opp 2-3 størrelser, og føler meg egentlig bare tykk. Jeg trøster meg med at det antagelig går over når jeg har fått ordentlig mage og babyene begynner sparke ordentlig.

Men du spiser ikke for mye. Synes egentlig ikke du spiser for lite heller. Du skal jo ikke spise hvis du ikke er sulten. Husk at du trenger ikke spise for to i ordets rette forstand. Dfu skal ha i deg næring for to. Barnet får det det behøver. Men ikke begynn å slanke deg. Det er ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil bare si at det er mange som bruker tiden som gravid til å slanke bort litt ekstra, slik det høres ut på deg(du som skrev innlegget) har ikke du ekstra.

Tingen er at barnet får den næringen det trenger selv om vi ikke spiser overflødig med mat.

Vi jenter er oppbygd slik at vi har "lagret" ekstra næring til babyen så den får det den trenger.

 

Min anbefaling til alle som vil kvitte seg med noen ekstra kilo er at man ikke skal sulte seg, men prøve noen slank kurer som feks Grete Roede kuren(dette er den jeg kjenner til). Dette er en kur hvor du forandrer på livsstilen din og spiser sunnere og slanker deg på en sunn måte.

 

Jeg har selv hatt STORE problemer med vekt og har hatt spiseforstyrrelser og sliter derfor med dette at jeg legger på meg og der sånn småfeit ut nå som jeg ikke har fått gravid-magen.

 

Det jeg vil frem til er at jeg håper dere som sliter med det samme kan ta til vett og slanke dere på en sunn måte som ikke skader deg...det tar lang tid før du blir frisk, OM du blir frisk fra spiseforstyrrelser og det er lett å trå feil...

 

Lykke til ihvertfall til alle sammen som sliter litt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....de tok da inn meg.....og jeg var vel stortsett str 38 men gikk etterhvert inn i 36 (men det er noen kilo siden nå. Ikke helt rett bransje for meg....da jeg utviklet spiseforstyrrelser)! Dette var Team modellbyrå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...