Gå til innhold

Får ikke avlastning på jobben :(


Ylayali med Philip

Anbefalte innlegg

Her sitter jeg, midt i Påsken, har nettopp jobbet 12 timers dag i går, måtte jobbe søndag og regner med det blir også hele dag i morgen. Jobber med økonomi, det er rapportering, og de har fremdeles ikke klart å få en vikar som kan virkelig avlaste meg. Hva skal jeg gjøre? Legen min vil ikke sykmelde meg, for jeg er jo frisk, og mener at arbeidsgiver må tilrettelegge arbeidet.

Helt enig, men når arbeidsgiver rett og sletl er for treg?

Følger meg fysisk bra, men jeg får ikke tid til å trene, er utrolig sliten, har til tider vært redd for at noe er galt med barnet - uke 25 nå - og er mildt sagt lut lei hele opplegget.

Noen som har noe tips? Det går helt fint å jobbe 8 timer om dagen, men jeg må virkelig sitte 10-12 timer når det står på som verst, og ofte jobber jeg litt i helgen.

Skal jeg bytte lege for å få en sykmelding, slik at de skjønner at jeg ikke kan fortsette sånn?

Takknemlig for tips.

Hilsen,

Sliten og lei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jepp, få deg en sykemelding...de må jo forstå at du ikke kan slite deg helt ut! du er jo gravid og da er det vikktig og ta ekstra vare på seg selv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en sykemelding med en ordning om feks 75% stilling av det du er ansatt eller noe kan jo være lurt, da har du din rett på din side og KAN ikke jobbe mer enn det du får lov !

 

IKKE slit deg ut nå, blir mer enn nok slit (koselig slit, men fortsatt slit) når barnet kommer ! Hør på kroppen din, og ta deg selv seriøst :)

 

Håper det ordner seg !

 

 

PS: jeg byttet lege da jeg ble gravid pga. slike tendenser ! Idag går det SUPERT !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha.

Går til legen i morgen, og om ikke fastlegen skjønner at jeg trenger hjelp får jeg bare bytte lege. For nå orker jeg virkelig ikke mer.

Kanskje et språk som de på jobb skjønner; bare synd at det må gå så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre synd, men ikke unikt med slike arbeidsgivere.

 

Jeg jobber i reklamebransjen med deadlines og ofte tett og personlig kontakt med kundene. Det koster dessverre altfor mye å bare gå hjem kl. 16.00, og ikke er det så lett å få vikarer som bare kan steppe rett inn i et kreativt uttrykk man har jobbet seg frem til med kunden.

 

Men nå er jeg UTSLITT! Heldigvis er ferie snart - skulle egentlig reist på fjellet i morgen, men fikk tlf i kveld om en annonse som MÅ være inne i morgen. Den hadde de glemt, gitt. Så da får jeg bare møte opp og dra på fjellet til resten av familien etterpå.

 

Skal til legen rett etter påske og vurderer sterkt sykemelding. I det minste så jeg kan få litt kortere dager. Da MÅ bare sjefen min komme opp med en løsning.

Har heldigvis en grei lege, så det er litt opp til meg selv. Har en tendens til å skulle klare alt, men kjenner jeg er sliten. Orker heller ikke noe når jeg kommer hjem - slik du beskriver. hmmmm...vi får være flinkere å sette foten ned, vi jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at jeg har missforstått, men vil du sykemeldes for at du skal rekke å trene?

 

Dersom du er i god fysisk form så ser jeg faktisk ikke grunn til at du skal sykemeldes. Men det er jo meg om det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det har du helt misfortstått. Det eneste jeg ønsker er at jeg kan ha "normale" arbeidsdager og fri i helgene; jeg har jobbet de første 3 måneder av året omtrent uten fridag, og har nå kommet så langt i svangerskapet at jeg ikke klarer det presset lenger; jeg er redd for at det kan skade barnet mitt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...