Gå til innhold

Er alle på tidlig UL?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest leelu22 *28.11.2006*

Jeg skal på UL i uke 9

19 april- det er privat i tønsberg og koster 500 :)

Deilig å se om det er liv der inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst til å se den lille, og får bekreftet at det er liv. Men jeg har helt ærlig ikke tenkt på det før. Var heller ikke klar over at så mange gjorde det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kan man ta ul uten at det trenger å være innvendig?

Litt "angst" for det jeg.. hehe

Og hva koster det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på når man kan ta utvendig. Men det var ikke ekkelt å ta innvendig. Jeg liker IKKE gynekologisk undersøkelse, men dette ble liksom noe helt annet. :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor stor er den "dildoen" de snakker om?

Er litt... *kremt*... Trang... *blush*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke tidlig denne gangen,og var det heller ikke sist.

 

Men forstår noen av de som gjør det:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke ta vanlig utvendig ul sånn helt i begynnelsen.Jeg vet ikke hvor langt man må være på vei.

Den "dildoen" er ikke noe å grue seg for! Du kjenner det ikke når de tar den i deg.Det er overhodet ingen ting å grue seg for.Og når du ser at det kommer opp "noe" på skjermen så glemmer du alt annet uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, alle er ikke på tidlig UL! Jeg er 6 uker på vei, og har ikke vært hos legen en gang.

 

Forstår at noen drar pga sykdom, tidligere aborter o.l. Men dersom en er helt frisk uten noen form for plager ser jeg ikke nødvendigheten av tidlig UL.

 

Men det er godt at vi alle er forskjellige, ellers hadde verden vært kjedelig;-)

 

God påske alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var ikke det på førstemann, men denne gangen trodde vi jeg spontan aborterte men det var ikke det det var en syste som sprakk. og i det forbindelse fikk vi en ul. og vi så en drue med bankende hjerte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok ul i uke 12. Synes det er unødvendig å ta ul før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er det vanlig praksis å få på UL første gang i uke 17.Jeg er i uke 9, så det er lenge til enda...Skal til første legebesøk i uke 11. Dette er mitt tredje barn, og jeg har gjort det samme alle gangene. Så lenge alt er bra, så ser jeg ingen grunn til å ha flere UL enn nødvendig. Noen forskere mener fortsatt at UL bør begrenses til det absolutte nødvendige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ærlig talt, jenter!!! Ikke vær så barnslige!!!! Herregud da!

Hva har det å si om det er innvendig UL?? Er dere jomfruer eller? Har dere aldri vært på GU før? Trodde alle her var lykkelige gravide og modne for det.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske jeg leste en som hadde fått utvendig UL i uke 12 eller noe sånt; det var enklere å se noe med innvendig UL så tidlig, men gikk altså an å få utvendig.

Usikker på om det er vanlig/om mange utfører utvendig så tidlig.

Selv hadde jeg innvendig nå i uke 8 pga MA i forrige svangerskap, og at jeg fikk en blødning.

"Dildoen" er ikke noe å være redd for - den er ikke stor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på to ul.Ene gangen fordi jeg falt ned trappa og andre gangen fordi jeg ble innlagt pga.Væske mangel..Kunne gjerne vært på ul engang i uka for å bli litt roligere.Men satser på at siden jeg er kvalm.Er alt bare bra:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg skal på innvendig UL 19 apr. Er nå 7+5. Jeg skulle egentlig inn på etterkontroll etter lapraskopien og utredningen jeg holdt på med før jeg ble gravid. Da jeg har blitt gravid, lurte jeg på om jeg kunne få den timen til innvendig UL i stedenfor.....for å få bekreftet at det virkelig er liv der inne! Gleder meg sinnsykt mye til å få det bekreftet! GOD PÅSKE =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 9 og har ikke vært på tidlig UL. Men man blir litt påvirket når man leser alle innleggene her... Jeg tenkte å holde meg unna det så lenge det ikke skjer noe spesielt (som at man faller ned trappen..). Jeg tenker at man sikkert blir glad og beroliget akkurat når man er der, men dagen etter kan man sikkert være engstelig igjen (noe kan jo ha skjedd etter at man var på UL...)

 

Jeg har forresten tatt innvendig UL (ikke i forbindelse med graviditet men grunnet blødninger før jeg ble gravid). Det var ikke noe ubehagelig eller vondt. Ikke noe å grue seg for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig UL med førstemann og skal gjøre mitt beste for å ikke havne der denne gangen!

Kanskje det var legen som jeg hadde som har hardhendt,- men først presset og jobbet hun med magen som om hun bakte deig og jeg tenkte at hun kverker jo helt det lille livet, etterpå kjørte hun på selv om jeg sa det gjorde vondt og hun fikk ta det forsiktig (hadde veldig tørre slimhinner under graviditeten). Måtte dit fordi jeg ikke visste helt når jeg ble gravid og de ville ikke sende meg til vanlig UL for tidlig.

Om det går å slippe innvendig kommer jeg til å gjøre alt for å slippe det denne gangen....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...