Gå til innhold

Farlig å reise til Egypt?


Moro å være mamma!

Anbefalte innlegg

Vi planlegger en ukes ferie i slutten av april. Jeg har termin 7.juli og har ingen problemer i svangerskapet. (vil være i uke 29 når vi drar). Da vi fortalte til mine svigerforeldre at vi hadde lyst til å dra til Egypt ble vi på det sterkeste frarådet dette. De mente at bakteriefloraen førte til diare og oppkast, noe som var svært uheldig for meg. Jeg kan jo skjønne at diare og oppkast ikke er gunstig, men vi har reist mye bl. a i Thailand og har aldri hatt noen problemer.

 

Har dere noen erfaringer og råd?

 

Det frister mer med Egypt enn Spania, men det er ikke så viktig at jeg er villig til å ofre min og lille gutt sin helse....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå inn på vaksinasjonsklinikken.no, jeg fikk det rådet fra noen andre her inne, og sendte en e-post til de, fikk svar m en gang! Der har de lege + helsesøster som har spesialisert seg på reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe farligere å reise til Egypt enn andre steder, men det er sant at det er en veldig annerledes bakterieflora der. Allikevel er det ikke noe problem å reise dit så lenge du tar dine forhåndsregler i forhold til mat og hygiene. Har selv vært i Egypt for ikke så lenge siden når jeg var gravid nå, og det er helt herlig der.

 

Ville nok holdt meg litt til maten på hotellet og ikke alt av resturanter rundt omkring. Det er mye rart. Det sies at om resturanten ser ren og pen ut så skal det være greit, men en vet aldri. Hold deg unna alt av rå grønnsaker og salat. Det er den verste bakteriebomben der nede pga. lang fraktevei i varmen. Det er dette de fleste blir dårlige av og spise. Hold deg til godt kokt og stekt mat. Vær nøye med håndhygiene. Ta med sånne våtservietter som er bakteriedrepende. Pengene der nede er også en av de verste bakteriekildene, så pass på hvor du tar etter du har tatt i penger. Jeg kan bare anbefale å reise til Egypt og synes det er helt supert der både når jeg er gravid og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...