Gå til innhold

brød bake maskin noen som kan bruke det?? Se hit er du snill..Haster da jeg ska ha gjester imora..


Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann...

Fikk låne meg en brødbake maskin igår, merke Wilfa bakehouse heter den.. Men hun som har lånt den før meg,har rota bort bruksansvisningen på den....Noen som kan bruke den??

Ville blitt kjempe glad for hjelp..

thanxs

ha en fin dag da dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

til anonym: overse innlegget da vel..... ikke noe vits i å svare hvis du bare er sur... folk kan vel få prate om hva de vil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til anonym:'

det må vil være lov å spørre om råd vel??? skaff deg en hobby du, og hvis du bryr deg så mye om at jeg spør om råd her, så mener jeg du har et fritids problem.. slutt å bruk sidenen da vel, hvis det irirterer deg sånn. Er i siste trimmester, og tenkte å høre med de her inne...

Tull å spørre om mat osv, hehe,, jaja...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat må man ha for å overleve,, så det er en helt naturlig ting da..

Om noen spør om hjelp til brød baking , så man man da få lov til det...

Vil ikke si det er tull jeg da, det er mat , og mat må man ha for å overleve, det trenger faktiske slike sure promper som deg...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brodbaker maskin, men den er pakket bort for eyeblikket siden vi pusser opp kjøkkenet.

 

Men jeg lager iallfall alltid av 1/2 kg mel og en halv pk tørrgjær.

Så er det bare å finne en brødoppskrift du liker og tilpasse den. Husk bare at skal den stå litt i maskinen før den startes må ikke det våte og gjæren komme nær hverandre.

 

Den jeg har er ganske enkel innstilling på. om du vil ha det lyst, medium eller mørkt, hva slags brødtype det er og timer. Skal den stertes med en gang er det bare å glemme klokka, holde inne start et par sek. og så regner den tiden selv.

 

Spør heller, lettere å kanskje kunne hjelpe da.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om råd ja - men hvorfor blande inn brødbakemaskin??

Har absolutt ikke noe fritidsproblem, men er inne av og til for å sjekke ting jeg lurer på.

Når jeg så dette innlegget ble jeg så nysgjerrig at jeg lurte på hva brødbaking hadde med svangerskap å gjøre...Blir nesten provosert av å se så mye teit som blir skrevet her.

Samtidig liker jeg siden veldig godt fordi den er så informativ.

 

som 2 gangsfødende på 29 er jeg vel kanskje litt gammel for den type chatting..

Uansett lykke til med brødbakingen og alt det andre spennende vi har i vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, Intensity... Termin like rundt hjørnet du ser jeg.. jeg går å venter å venter,, termin 28 mai jeg da...

Ja, der på mankina at man kan stille den inn til forskjelige , f eks mørk , lys,,,

 

Jeg tenkte å bruke en ferdig oppskrift idag faktisk, bare å får å teste da.. matpakke brød mix står det...

når jeg har hatt oppi brødmixen, sammen med 1 pk tørr gjær,

hva gjør j da tro??

Tenkte å bruke ca 6 dl med vann,, (dette er oppskriften på brødmix)men du skrev noe om at jeg ikke sku blande sammen med en gang???

Ja, jeg kan steke den med en gang..

er vandt til å bake brød ja, pleier da å blande havregryn og mel,sirup osv,, det blir et knall bra bra assa.. Bestefar til barna mine er baker, og han elsker brødet mitt,, koslig da..Men jeg slit så gærlig med bekkenløsning, går nå her med krykker da, så det blir lite med vanlige brød baking da. jeg elsker å bake å lage mat... Tenkte da å prøve dette , men her er det vist ei som iriterer seg over at jeg spør om hjelp...jeg er da i 3 trimmester(så derfor skrev jeg da inn)

men men..

men uansett du, tusen takk for hjelpa da...

takker så mye...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse sidene er til for oss som er gravide, æ lika mæ godt her. men du treng ikkje å være frekk mot de andre brukarne..Slike som dæ, ødeleg for oss andre... Tussimor må få spær om oppskrift på brød..Hva er galt med det?? Æ har da 1000 ting æ lura på , men ingen som kapper hånda mi av for det.. Ærlig talt, makter du ikke å se slike spørsmål kan du hold opp å vær her..

Ønska dæ lykke ti

det treng du...

 

 

Mamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ofte disse ferdigblandingene selv,og det går kjempe bra. Men jeg tar alltid bare halve pakken for å slippe å få så mega store brød (da blir det ca normal høyde)

Med brødbakermaskin kan du jo legge alt i om kjvelden og stille inn så det er ferdig når du våkner dagen etter. Da må du ikke blande gjæren med det våte. Skal den startes med en gang har det ingenting å si.

 

Ellers er det bare å mikse og trikse. Det blir som regel bra. Men ta på grovbrødprogrammet hvi det er grovere mel i ellers kan det lett bli litt fuktig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei!

vi har brukt maskina vår masse masse! -liten pause nå pga ble litt lei.

 

Husk at først skal du ha i vann-olje-salt-sukker, deretter melsortene etter som hvor grove/fine dem er.. helt til slutt --> tørrgjæren i en liten grop på toppen, da kan det nemlig stå en god stund ( 10 timer tror jeg)

 

Deigene til maskin inneholder litt mindre mel enn vanlige deiger vi jobber med for hånd.

 

Det er morro når du får litt teken på det, og kan varierer litt med oppskriftene.. pizzadeig er uuutrolig enkelt å slenge oppi.. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia

Tusen takk for svar Jannine..

Prøvde jeg , men maskina er ødelagt ..Typisk da..Men onkel sku få hu som har lånt den til å kjøpe ny...Så får vi håpe at hun gjør det ..

Ja det virka da så enkelt , å bare slenge alt oppi, og vips så har du nybakt brød......................

men takk for svar ihvertfall ... Litt vansklig å bake brød med bekkenløsning og stå der med krykker, lekkert syn, hehe..

Ha en fin påske...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...