Gå til innhold

Hva skjer med melkeproduksjonen når:


mmmTroika

Anbefalte innlegg

vesla får mme på kvelden fordi jeg ikke har nok, hun la ikke bra nok på seg. Hun sover så i 11-12 timer, og jeg våkner med skikkelig spreng på morgenen. Hun får pupp, og sovner etter en stund. Det går 4 timer til neste gang hun vil ha. Det samme gjentar seg, og etter dette måltidet er det gjerne tre timer til neste. Så får hun pupp og flaske og det er kvelden.

 

Hun er 2,5 mnd.

 

Hva skjer med melka når hun spiser så sjelden? Kommer jeg til å klare å opprettholde prod? Føler ikke at hun tømmer meg på morgenen.

 

Er flink til å spise og drikke masse, drikker 1-2 kopper ammete om dagen.

 

Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm.. det er ikke godt å si hva som skjer med produksjonen din, men for meg hadde ikke det funket å tømme brystene så sjelden, og allikevel ha nok mat til snuppa. Jeg ville nok kuttet ut mme, og heller ammet oftere på kvelden, slik at produksjonen din tar seg opp.(Vet det er strevsomt,phu...) Men etter noen dager vil du nok merke at du har mere melk. Kanskje du burde ammet en eller to ganger om natten, slik at hun kan øke vekten sin på bare mm. Syns det er lenge å sove uten mat for en så liten baby.... i og med at hun ikke har økt vekten sin nok, så ville jeg nok ammet et par ganger på natten.

 

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å vekke henne for en liten kveldspupp når du går og legger deg! Det bør hjelpe litt i hvert fall. Det bør gå ganske greit å vekke henne om du f eks legger deg ned ved siden av henne og kiler munnen hennes med brystknoppen. Få ut noen dråper på den først, kanskje, så våkner hun til deilig smak av fristende melk! Lykke til med det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er også 2,5 mnd og sover 10-11 timer på natta uten mat. I løpet av dagen ammer jeg ca 5 ganger på hvert bryst, noe hyppigere på kvelden enn tidlig på dagen. Jeg har ikke merket noe problemer enda, men så virker det som snuppa mi regulerer det selv også ved å kreve puppen oftere noen dager innimellom.

 

Det hender også at jeg pumper meg etter morgenpuppen hvis jeg har hatt veldig spreng og litt tendenser til klumper i brystet.

 

Du kan jo event. kutte ut å gi flaske noen kvelder og se om hun vil ha pupp oftere da og derved øker produksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...