Gå til innhold

blod eller brun utflod???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

da jeg gikk på do i morges kom det noen dråper som lignet på blod, da jeg tørket meg var det litt rød-brunt og to dråper som så ut som rent blod. har jo lest her inne at brun utflod er normalt, men dette hadde mer konsistens som blod! hjelp?

hvordan var det til dere som hadde brun utflod?

bør jeg ringe legen?

er 6+4 i dag.

 

hvis fosteret er dødt, slutter kroppen å produsere hcg med en gang? sånn at hvis jeg tar en gravtest så vet jeg om det er liv eller ikke??

 

æsj dette er ikke kult:(

 

velger å være anonym jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg blødde litt sist gang jeg var gravid. ringte legen å de sa det var normalt så lenge det var lite og uten magesmerter. Håper det er det samme for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen magesmerter og det har ikke kommet noe mer enda.. håper det er slik til meg og!!

takk for svar, ble litt roligere nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som jeg vet med sikkerhet er at kroppen ikke slutter å produsere hcg hormonet med en gang etter en abort. Kroppen kan ha hormonet opptil flere uker etterpå, så en graviditetstest vil ikke vise noe.

 

Jeg vil ikke tatt sorgene på forskudd, småblødninger under svangerskapet kan være helt normalt. Men dersom du er veldig usikker kan du jo ta en telefon til legen din.

 

Dette fant jeg inne på BIM om blødninger

Det er helt vanlig med litt småblødninger de første ukene av en graviditet. Noen får en liten blødning når egget fester seg i livmoren i løpet av den første uken etter befruktningen. Andre kan blø litt etter samleie. Noen blør uten noen foranledning og dette kan ha sammenheng med at slimhinnene blir litt skjørere når man er gravid. Er du i tvil om den blødningen du har kan du lese litt mer om dette på blødninger i svangerskapet Kontakt alltid jordmor eller lege om du er i tvil!

 

Lykke til, og håper spiren din sitter godt;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring legen, du, for du får uansett ikke ro på deg før du har fått svar, og nå er det påske. Prøv å få en time til tidlig ul i dag eller imorgen, for din egen del.

Når det er sagt: Både brun utflod og blod er som regel helt normalt. Jeg har hatt det i 2 svangerskap før, og i dette, og ble kjemperedd, men alt var i orden. Slimhinnene er skjøre, og det kan gå "hull" på dem.

Får du ikke time til ul før helgen, så forsøk å tenke positivt... Og ta det med ro så mye du kan. Da vet du at du har gjort det DU kan for spiren din.

Ha en riktig god påske, og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde småblødninger til og fra i flere uker, fra ca 5+0 til 9+0. Noen ganger var det som brun utflod - andre ganger bloddråper. Dro med en gang til lege, som tok en GU. Han sa at alt var lukket og fint, og at det trolig var en ømfindtlig livmortapp, noe som er svært vanlig hos gravide. Har tatt flere UL, og alle ganger har gyn sagt at de ser at livmortappen blør lett. Jeg ville bedt om en sjekk hos legen hvis jeg var deg, bare sånn at du får senket skuldrene. Husk, det er oftere at det går bra - enn at det ikke gjør det når man får blødninger. Store blødninger kombinert med takvise smerter er et dårlig tegn, selv om det da også kan gå bra. Tror som en sier ovenfor at du uansett ikke finner roen før du har fått sjekket dette opp, og skynder du deg litt får du nok ordnet dette før påsken setter inn. Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært på sykehuset nå, småblodet gikk over i slimete, klumpete og mørkt blod som bare "datt" ut..! han legen sa bare at det ikke er noe å gjøre i og med at jeg er så kort på vei, 6 + 4. så jeg måtte dra hjem igjen å leve i uvisshet. hvis jeg fortsatte å blø, måtte jeg komme tilbake på utskraping.. og hvis det stoppet var det kanskje ikke farlig, men kunne være spontanabort alikevel.. så jeg ble ikke klokere, rettere sagt mer usikker og bekymret! synes det var dålig at de ikke tok undersøkelse eller noe.. hva hadde de kunne gjort da? gu eller ul? sitter her å er skikkelig lei meg nå.. vet jo ingenting!!

 

(ser ingen vits i å være anonym lenger )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hvis det fortsetter å blø, klumpvis og mye, så er det som regel ingen tvil om at det er SA, dessverre. Men gir det seg, kan det fortsatt ha gått bra. I så fall tror jeg at jeg ville ligget på sofaen i påsken, og knepet bena sammen og tenkt positive tanker.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lille-Lupp!

Hvor i landet bor du? Kanskje de har en volvat eller en omnia klinikk i nærheten som du kan ta en privat ul på?

Du kan også ringe tilbake til sykehuset og forklare dem at du er skikkelig lei deg og stresset og at du krever en ultralyd. Kan hende du må vente noen timer, men de kan IKKE nekte deg det. Vi har gratis svangerskapsomsorg i Norge, og dette har du betalt skatt for.

Jeg synest veldig synd på deg og skulle gjerne gitt deg en klem!

Om det er noen trøst har jeg blødd i alle mine tre svangerskap, og det at det er mørkt blod som kommer tyder på at det er gammelt, og det trenger ikke være farlig.

Men hadde jeg vært deg hadde jeg ringt tilbake til dem og sagt at hele påsken din blir ødelagt og at du ikke kommer til å klare å slappe av. Dessutten om alt er bra så kan de helt klart se hjertet nå.

Lykke til! Håper alt er bra med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

håper det går bra med deg.. hadde selv en sa for ca et år siden, å vet akkurat hvordan du har det nå.. jeg ble også sent på sykehuset, de tok en ul, fortalte at det ikke var noe håp, og sendte meg hjem på vent.

jeg var hjemme til det begynte å bli alt for vondt. jeg bet tennene sammen mye lenger enn man burde..

 

jeg håper virkelig alt alt går bra, og at det ikke er en sa du opplever, men om du får vont ( kjennes ut som mens smerter) så ikke dryg det med å dra tilbake til sykehuset.. selv om dete er midt på natten. de er der for DEG, og det er bedre å komme dit hvor de kan ta vare på deg enn hjemme i sengen, grublende. og om du har noen du vil ha med deg så får du mest sansynlig det, om det ikke er alt for fult. og krev en ul undersøkelse, der ser de lett hvordan det står til, selv om du ikke er mer enn 6 uker på vei..

 

håper alt går bra..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er ikke noe særlig dette her.. og vi som har ropt ut nyheten til alle i flere mils omkrets.. :(

 

skal egentlig på jobb i morgen, bør jeg ta fri?

sa til legen at jeg har mens-smerte-lignende smerter i magen, men det var visst ikke "bra nok".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei jeg sa ikke noe om det til legen.. jeg var helt paff.. har tatt meg fri fra jobb nå. håper ikke jeg får samme lege hvis jeg må tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...