Gå til innhold

Er i uke 44 og har etter en UL og målinger fått beskjed om at gutten vår veier ca 2400.


Flower girl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Beklager alle sammen...

 

Det er jeg som er hovedinnlegger her - og vil bare si at jeg bommet når jeg skrev innlegget her.

 

For å rette opp i feilen:

Jeg er i uke 35,

og har 44 dager igjen til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ul i samme uke som deg og da var babyen 3500 gram, noe som var veldig stort i følge legen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul i uke 31. Da fikk jeg beskjed om at tulle veide rett under 2 kg, så han mente hun kom til å bli stor. Har tatt det litt med ro, for jeg har hørt at ul-mål kan sprike med både en og to kg. De ser det den dagen hun kommer ut... Jeg var selv stor da jeg ble født, så jeg har belaga meg på at vi kom til å få en ganske stor baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på ul i uke 36-37..var da 2745 :)

fikk beskjed om at nurket var litt under gjennomsnittet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Var på ul i forrige uke og var da i uke 35. Fik beskjed om at jenta mi veide 2900.

Og legen og jordmor var godt fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, i forrige sv.skap sa de at babyen veide 3200 gram ved fullgåtte 36 uker. Fødte ei uke senere og babyen veida bare 2500. De bommet altså med 700 gram, dvs 28%! Så ta UL-måling med en klype salt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL når jeg var 33+6 og da veide babyen 2340 sa de..... men tror ikke man skal tro helt på det de sier.... kjenner en som målte str på babyen hver uke de siste ukene pga at hvis hun fikk et barn over 4000 så skulle hun få keisersnitt... de mente at babyen var rundt 3600... så hun måtte føde og ut kom det en Stor jente på 4700...så man skal ikke stole helt på det de sier nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Jeg var på ultralyd da jeg var 32 +3 (tror jeg) Da var babyen akkurat 2000 gram og lå heelt gjennomsnittlig (akkurat 50 %).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på ul i uke 32. og da veide han i magen 1950 gram, og hadde da en vekstavvik på 2%.. Noe mer sa hun ikke, eller hun sa vell i grunn ingenting, men jeg så det i papira at han veide så mye og hadde den vekstaviken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt lengre enn deg, hva er symfyse målet ditt på nå? Har hørt at babyen legger på seg ca. 200 gram i uka den siste tiden. Dvs. at hvis du får på termin så vil gutten være ca. 3400 g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kusina mi fikk beskjed på siste UL, i uke 39, at ungen vog ca 4800g. Livredd så hun for seg å revne fra A til Å under fødselen og omtrent gråt etter å få keisersnitt (jenta er 152 cm høy og spinkel). Hun fødte på vanlig vis, og ut kom en gutt på 3710g. Det er over en kilo forskjell!!! Så ta de målingene med en klype salt, ja, vet de ikke at ting ser opptil 25% større ut under vann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til alle som har svart:=)

 

Var litt bekymret et øyeblikk.

Vet at det ikke trenger bety noe, men jeg var selv 5 kilo og 56 cm lang, og min samboer var rett under 5 kilo.

Min egen pappa var 5.5 kilo når han ble født.

 

Men etter alle svarene jeg har fått her, så tar jeg det helt med ro og gleder meg til en fin fødsel.

Det er min første, så jeg vet ikke helt hva jeg går til, så jeg bare gleder meg.

 

Virker som om Lillegutten vår er helt "normal" i størrelsen, og at disse målene de tar på UL tydeligvis ikke er helt til å stole på. Hvilket kan være like greit.

 

En ting er i allefall sikkert - jeg gleder meg enormt til å holde han i armene og til å bli mamma:=)

 

Ønsker dere alle en super påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...