Gå til innhold

Hjelp-pigmentflekker!!


maimamsen!!

Anbefalte innlegg

Nå har jeg begynt å få små brune flekker i ansiktet,mest oppe på begge sider av nesa og på overleppa! Har ikke tatt solarium eller sola meg noe siden første trimester! Er det noen flergangsfødende her som har vært plaget med det samme,og forsvant de etter fødselen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! Jeg solte meg litt i solarium den siste måneden med nr 1 men sluttet etter ca 2 uker (lå ikke lenge om gangen pga ubehageligt å ligge på det harde...) pga stor pigmentflekk på magen. Siden jeg fikk nr 1 i april ble flekken værende til over sommeren, men den ble ikke verre og jeg passet godt på å smøre magen. På denne tiden av året er jeg vel på det blekeste og kan ikke se flekken. For noen uker siden hadde vi noen dager med litt sol og da satt jeg litt ute og leste bok, smørte meg med faktor 15 siden jeg hadde fått denne flekken forrige svangerskap. Jeg fikk massssssse brune flekker i ansiktet, jeg har jo pleid å få litt fregner, men dette var myyye mer enn vanlig. Min mor kommenterte at det var mye, men hun sa at jeg bare så fresk ut! men jeg er forsiktigere i sola nå.

Jeg har lest at det er individuelt hvor fort slike flekker forsvinner, men siden vi går mot vår og sommer og mer sol så vil jeg tro at de vil være der en periode, men smør deg godt.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff,ja får vel bare smøre meg godt i sola da og håpe at det ikke blir verre! Ser nesten ut som jeg begynner å få bart,hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 1. gangs, og er også plaget av pigmentflekker. Har endel i ansiktet (ikke så sjenerende hvis jeg sminker meg, men irriterende..) og har merket at steder på kroppen ellers har blitt mørkere. Under armene, mellom puppene og litt her og der. Håper dette blir borte når jeg ikke er gravid lenger (termin i Juni), ihvertfall til høsten! Smører meg i ansiktet nå hver dag uansett vær med 25 faktor for sikkerhets skyld. Det hjelper litt. Veldig synd, for jeg er egentlig veldig glad i å sitte i sola...

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått litt pigmentflekker på hendene, samt noen små og en litt større i ansiktet. Krysser fingrene for at de forsvinner etter fødselen.. Vil jo ikke sitte inne npr det er sol heller da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...