Gå til innhold

Hvordan løse denne ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan hadde dere reagert dersom arbeidsmiljøet hadde gjort deg mentalt syk. Arbeidsgiver gjør ingenting for å forbeder forholdene. Du blir sykemeldt i ett år. Da nekter trygdekontoret deg mer sykepenger og arbeidsgiver har fortsatt ikke rettet opp situasjonen. De har bare funnet en annen plass du kan holde til, men ingenting å gjøre. Saken er meldt til arbeidstilsynet, men de gjør ikke noe fordi du er flyttet. Du tar kontakt med fagforening for å få dem til å ta saken mot arbeidgiver om ting du har krav på i følge arbeidsmiljøloven. Fagforeningen får ikke til det engang og ber deg legge bak deg det som har skjedd, når du bare er ute etter å sikre fremtiden. Du er fremdeles ikke frisk nok mentalt sett til å håndtere saken mot arbeidgiver selv.

Jeg vet dette høres helt utrolig ut, men det er faktisk tilfelle.

Noen som har råd om hvordan jeg kan gå frem videre ?

Av hensyn til personopplysninger velger jeg å være

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må vel tenke på hvor mye du vil kjempe videre, hvor mye du orker til hvilken pris. Noen ganger er det klokt å trekke seg unna, med andre ord å søke nye jobber. Ny jobb vil kanskje gi deg et løft, få fram nedgravd energi.

Skrevet

vet om en nesten tilsvarende sak. Det som skjedde der var at den annsatte etter hvert oensket aa gaa, og at han ble tilbudt en sluttpakke for aa si opp selv. Han proevde foerst aa gaa tilbake paa jobb for aa se hvordan det var, og de ble enige om at det beste var at han begynte paa nytt et annet sted.

Det er grenser for hva arbeidsgiver kan gjoere, saa i endel situasjoner er nok det beste aa legge dette bak seg og begynne med blanke ark et nytt sted. Personlig tror jeg det sliter mer enn det gir aa ha slike saker gaaende. Vet ikke hvor gammel du er, men en skulle jo tro at det var mulig aa faa en annen jobb i dagens marked.

Lykke til

Skrevet

Betyr dette at arbeidsmiljøloven ikke har noen praktisk betydning ?

Det jo det dette dreier seg om.

Skrevet

naa vet ikke jeg noeyaktig hva som staar i arbeidsmiljoeloven. Men arbeidsgiveren har etter det jeg leser proevd aa hjelpe ved aa finne et annet sted for deg aa jobbe, men du har valgt aa ikke gaa tilbake for aa proeve dette fordi du mener at ingenting er endret og at det ikke finnes noen jobb til deg. (Min forstaaelse av hva du skriver).

Saa de har jo kommet med forslag til forbedringer, men du har flyttet, og er ikke villig til aa proeve i den nye jobben de har sagt de har til deg. Paa den maaten virker det ikke som om du er interessert i noen loesning innen den bedriften, men bare aa faa penger eller en annen form for "hevn". Kanskje litt brutalt aa si det slik. Men man maa proeve foer man sier at det ikke er endringer.

Skrevet

Tror du har missforstått dette. Jeg har nok ikke uttrykt meg klart nok. Velger å la det ligge, men takk for at du tok deg tid til å svare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...