Gå til innhold

Usikker...


Håper :-)

Anbefalte innlegg

Jeg er så usikker på om jeg skal velge å gå til fastlegen eller prøve å komme til en jordmor den siste tiden av svangerskapet.

Siden Senter for gravide legges ned, må jeg finne et annet sted å gå de siste 5 ukene før temin.

Er det noen som kan komme meg en anbefaling til meg?

Jordmor eller fastlege.....

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Vanselig å si, ettersom jeg ikke kjenner fastlegen din. Fungerer dette OK, og du har det greit med falstlegen, da skjønner jeg ikke hvorfor du skulle skifte sted for sv.sk. kontroll.

 

Selv har jeg valgt å fortsette hos fasstlegen min. Jeg synes det er greit fordi ting som: tett nese, smertestillende med., influensa og hoste, psykiske problemer som jeg har, der kan drøftes under ett. Medisinere sitter saktens inne med mer kunnskap om nesesprayer og eventuelt andre medisiner. Men du er jo i trygge hender uansett hva du velger, med mindre det er noen grunn til å være ekstra på vakt.

Lenke til kommentar

Dette er nok smak og behag. Selv foretrekker jeg å gå til jordmor, fordi jeg føler at hun har bedre tid til oss og fordi hun, i motsetning til fastlegen, har spesialkompetanse på fødsler.

Lenke til kommentar

Jeg personllig vil heslt gå til jordmor , men har desverre ikke muligheten til å velge det nå. (den faste jordmoren gikk ut i fødselspermisjon, og vikaren ble langtidsykemeldt etter to uker i jobb :( )

Så jeg må pent gå til vikaren hos fastlegen jeg , ettersom fastlegen har fødselspermisjon også .. Babyboom :)

Velg den personen du føler deg tryggest med , på og hos du, og du kan faktisk gå til både lege og jordmor, du må ikke velge en av delene ;)

 

Lenke til kommentar

Hei Pjusken

 

Synd at de legger ned et sted som så mange trives med. Det er helt uforståelig. Jeg kan anbefale jordmor på Dybwadsgate legesenter på Majorstua tlf 22 55 44 86. De har også gynekolog og de samarbeider.

 

For meg har det vært helt nødvendig å gå til både jordmor og gynekolog siden vi har strevet veldig med å bli gravid og jeg er kanskje ekstra på vakt om noe kan gå galt. Jeg har fått påvist Streptokokker B og det er en viss risiko med det så ekstra UL kontroller har vært nødvendig for å roe meg ned. Legen sjekker da at livmorhalsen er som den skal ved gynekologisk undersøkelse og UL. Så får jeg en vanlig UL utenpå magen etterpå. Han har alltid nok tid og jeg føler meg godt ivaretatt både hos legen og jordmor.

Lenke til kommentar

Fastlege er trygt og greit, men opplevelsen når jeg kom til jm var helt herlig! En riktig kosestund hvor alt dreide seg om meg og magen:-)

Jm har en helt annen forståelse av svangerskap og fødsel enn en lege har - så jeg anbefaler jm de siste ukene på det varmeste!!!

Lenke til kommentar

Annonse

Jeg har hatt alle svangerskapskontrollene mine hos jordmor. Fastlegen har kun sykemeldt meg, når det har vært nødvendig. Det har vært en veldig grei måte å gjøre det på synes jeg. Jordmor har henvist meg til svangerskapspol når de var nødvendig...

 

God påske til deg også:-))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...