Gå til innhold

Hjelp eg tråkket feil og nå...


Birna og Thorny Sara

Anbefalte innlegg

bekkenet mit gjør så sinnsykt vondt. Eg våkna i natt og gråt når eg måtte prøve å snu meg eller ut av senga til å gå på do....

 

Eg var på veg utav badet i gårkveld med masse klær i armane, hadde heilt gløymt kanten på baderomsdøra og nærmast snubla over kanten... bekkenet mit kom i en feilstilling og det gjorde kjempevondt...

I dag har det vært så vondt i symfysen at eg er på gråten hvar gong eg må røyse meg eller overhodet bevege meg...

Lurer på om dette vil gå over om et par dager, slik som eg er i dag så klarer eg ikke å ta i sunder beina en gang uten at det gør kjempevondt (korleis skal eg da klare en fødsel)

Noen med gode råd å komme med... eg har vært så kjempeflin igjennom hele svangerskapet og bekkenet har klart å være nærmst tilfredstillande og så skjer dette......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

man klarer vel ikke å snuble på seg en bekkenløsning, så det er nok en strekk eller noe.... du har skadet deg rett og slett...

 

prøv å ta det veldig med ro noen dager, sov med en pute mellom knærne....

 

gir det seg ikke, å det er bekkenløsning, kan en sånn krok i taket være løsningen på snu problemet om nattan,,,,, ( himmelriket for meg i allefall..) da bruker du bare armene og kroppen bare sklir rundt... skli laken er også fint... får lånt sånt på hjelpemiddelsentralene..

 

ta også noe smertestillende når du legger deg.... det får kroppen til å hvile skikkelig,,,,

 

tok paralgin forte ved tre anledninger,,, ringte legevakten og det var i orden,,, står også i pakningsvedlegget at man kan ta det,,,, så lenge man ikke overdriver selvfølgelig....

 

lykke til.... det retter seg nok igjen:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gløymde å skrive at eg har bekkenløsning og har hatt igjennom hele svangerskapet men at dette gjorde noe unormalt vondt altså.... gjør det fortsatt, lurer på om eg har klart å skade et allerede dårlig og belastet bekken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kanskje bekkenet ditt låste seg i en feilstilling og at det hjelper å gå til en behandler som kan få det på plass igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på bassengtrening for "bekkenløste" da jeg var gravid sist. Der var det ei som hadde forstrukket senene rundt symfysen. Hun hadde gått med det i to år og da var det gått så langt at hun ikke ville kunne bli bra. Kanskje verdt å sjekke ut? Hun fikk vannvittig vondt av å gjøre bare litt, så hvis hun ble med gubben og handlet mat måtte hun ligge hele resten av dagen.

 

Uff, ble litt skremmende dette, men poenget hennes var at man ikke måtte gå for lenge. (Hun gikk fra første fødsel og fikk først diagnose etter andre.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er fødselen kun 4 dager unna (blir igangsatt den 20 april) vist eg ikke blir noe bedre 2-3 uker etter fødselen så skal eg absolutt ta en kontroll angåande dette, tusen takk for rådet, det skremmde meg ikke, eg har tenkt tanken sjølv.... men nå er det ikke vondt i det hele tatt om dagen, kun når eg legger meg og i noen minutter etter at eg har stått opp, men da gjør det jo sinnsykt vondt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...