Gå til innhold

Har dere tenkt over hvordan dere vil bli som foreldre?


ano`num *17.03.10*

Anbefalte innlegg

Altså.

Nå har vi jo slitt år ut og år inn for å få det til! Mange tårer felt, og ja. Hele historien kjenner dere jo selv.

 

Men. Hva vil dette gjøre med oss som foreldre?

Kommer vi til å overbeskytte barna våre?

Ile til så fort de slår seg, kjøpe masse gaver til dem og glemme alle vennene våre?

 

Eller kommer livet med småbarn til å bli noe helt annet enn det alle forventningene våre i de årene her har bygget seg opp til å bli? Kommer vi til å få nye depresjoner? Mislykkede følelser over det å være forelder. Mye av det vi ser fra andre familier er jo bare de gode dagene. Med eksemplariske barn på tur, og uthvilte foreldre.

 

Har vi større risiko for barselsdepresjon?

Vil det bikke over for oss når lykken endelig har kommet til oss, og vi sitter med vårt lille nyfødte nurk i armene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skriver du om meg eller?? Jeg er visst sånn.. overbeskyttende høne mor... thats me i et nøtteskall...

 

Begynner å bli flinkere nå til å se bort når hun klatrer høyt opp i trær, og henger med bena etter greiene.. når hun løper så fort hun kan ned trappa til kjelleren.. når hun hopper i senga og spretter ut og slår kul i hodet.. huff det er ikke lett å være mamma når man bare har en å skjemme bort...

 

Håper lykken blir fullkommen når jeg en gang i verden sitter med to flotte barn i fanget, et på hvert kne..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får det bare mer og mer jeg også.

Tar meg selv i å mene at andre foreldre er uansvarlige, men må nok bare innrømme at det er jeg som er overbeskyttende og har vanskelig for å slippe henne. Er ikke lett å innsett at hun blir eldre.

 

Noen ganger lurer jeg seriøst på om jeg hemmer utviklingen hennes. Til tider virker det som om vennene hennes kan mer enn hva hun kan.

Men det bare må være tilfeldig. Ingen er jo like! Så hun er sikkert sterkere i noe annet.

 

Når det gjelder det med et barn på hvert kne snart. Skjer det ikke nå, hvertfall nå snart, er jeg redd det fanget vil tippe over til den ene siden. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har tenkt på akkurat det samme.

 

Vi som prøver så lenge har nok kanskje andre forventninger (har i hvetfall hatt veeeeldig god tid til å tenke på det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...