Gå til innhold

Jordmor kontroll


ZigZag er 2 barnsmor!

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

Er det sånn at jordmor kontrollene ikke går på bekostning av lege kontrollene? Jeg mister ikke kontroller hos legen hvis jeg går til jordmor i tillegg lissom? Var på kontrolltime hos legen og hun nevnte ingenting om at jeg også kunne gå til jordmor hvis jeg ønsket det. Legen min tok heller ikke UL eller hcg måling så jeg har lyst til å gå til jordmor samtidig. Allikevel er det så få svangerskapskontroller nå at jeg ikke vil miste de som er satt av hos legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du velger å gå til begge,blir det vel annenhver du går hos.

Eller bare gå hos legen hvis du vil.

Dette bestemmer du helt selv.

:o)

Har jordmora di ul apparat da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Går du til jordmor så har jeg forstått det slik at det er i stede for lege. Hun måler jo de samme tingene som legen. Alt fra blodtrykk, urinprøve, hjertlyd og blodprosent. Men jordmor sa til meg at mange leger er forsiktig med å anbefale jordmor til de gravide for svangerskapskontroller er utrolig lettjente penger for legene. Vi er enkle, raske pasienter til en god penge. Men man kan velge selv hvem man går til. Min lege (som ikke er av den griske sorten:o) anbefalte annenhver gang hos lege/ jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvem jordmor jeg skal gå til engang jeg,men tipper at hun tar seg tid til å høre på hjertelyden. Kan tenke meg det er lettjente penger ja.Men føler at legen har så dårlig tid. Ikke rom for å stille spørsmål eller etterkomme mitt ønske om hcg måling. Kanskje jeg tar kontakt med jordmor senere i svangerskapet. Ok og å få litt info fra henne også.

Tusen takk for svar jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp derfor jeg bare går til jm. Føler de har mye bedre tid.

Men hvis du vil kan du få de timene du har fått hos legen hos jm istedenfor. Du mister ikke noen timer hvis du velger å gå bare til jm.

:o)

Bare å kontakte helsestasjonen så får du en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal si det til legen min før jeg bestiller jordmor time. Kunne jo hende legen ble litt sur hvis jeg gjorde det sånn uten videre. Er litt sart i sjelen for tiden:) Men jeg skal ta et par timer der i løpet av svangerskapet. Takk for tipset, Sola Mi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...