Gå til innhold

Råd mot forstoppelse ??


Bratsj

Anbefalte innlegg

Har hatt helt bom forstoppelse siste uken (uke 6 nå) og har ikke vært på do på mange dager.

Spiser Lunelax (Viseblin) for å komme igang, men det skjer ingenting - er det noen som har noe tips om noe vi kan ta som er litt sterkere enn dette ?

Hjelp - dette er grusomt, blir jo oppblåst så det ser ut som jeg er mange måneder på vei, og jeg vil helst holde dette hemmelig en god stund til !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville så langt som mulig unngått avførinsmidler fra apotek. Prøv heller Biolayoghurt, svisker og linfrø oppbløtt i varmt vann. Hadde forstoppelse etter forrige fødsel. Kjøpte Lactulose på apoteket og det hjalp ikke litt. Men samme dag som jeg tok linfrø blandet med svisker ble magen fin. Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Tok 2-3 ss linfrø og dekket de med kokt vann. Lot de svelle noen minutter. Så helte jeg over ca like mye (smak og behag) sviskekompott. (Lilla pakke de selger i butikken). Sikkert ikke alle som liker svisker men det hjalp. Dette spiste jeg ca 2 ganger om dagen. Lykke til:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei ;o) Jeg kjøpte den store yoghurten med svisker. Men du kan kjøpe de med jordbær osv. Biola er bra for fordøyelsen. Men iallefall et lite beger hver dag. Det beste er jo litt flere ganger til kneika er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk mye vann! Vann er spesielt viktig å drikke dersom man spiser mye fiber. Fiberrik kost er bra mot forstoppelse, men dersom man ikke drikker nok virker fiber stoppende istedet. Støtter Biola rådet også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilola, men prøv også den ferske blåbær juicen.. tror den heter mana og har sølv pakke.. 2/3 glass pr dag av den og biloa innimellom har reddet meg.. nå er det bra og er på do minst 1 gang om dagen.. hURRA ;=) startet med dette i uke 8 .. og fortsatt nå i uke 15 er alt bra :)tror det er juicen som gjør underverker..

 

Start dagen med mana juice og biola.. rett før frokost .. jeg lover - det hjelper;=)

 

Blåbær er velldig sunt også.. masse antioxodanter.. og veldig godt ..

kan jo spise friske eller frossne også.. søtet.. det er super godt synes jeg ;=)

og spis grovt brød eller knekkebrød..minst 1 gang pr dag ;) fiber får også fart på sakene

 

svisker virker ikke på meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Laktulose var det eneste ting som hjalp meg med forrige graviditet (drakk masse vann, spiste svisker, drakk biola, og var ut på tur var dag...). Du må ta 30ml var dag opp og til du har gjort noe, og etter suksess ikke slutt med lakulose før et par uker, men gradvis ta mindre var dag/andre dag. Og det er ufarlig for babyen, det er helt trygg.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...