Gå til innhold

Hvilke symptomer i uke 10?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei medsøstre,hvordan har dere det om dagen?

Det er alltid interessant å høre hvordan andre har det i tilsvarende uke.

Har selv hatt det ganske bra hittil, ingen kvalme. Men litt trøttere enn vanlig og tørst og tissetrengt. Klager ikke :)

Men; nå har magen endret seg, ikke så oppblåst, jeg får faktisk kneppet igjen olabuksa og den som spriket minst 5 cm....!! Brystene er faktisk ikke så ømme heller. Bør jeg bli bekymret?. Trodde man faktisk ble litt større når man har passer 2,5 mnd..Var til UL i uke 8 og alt så bra ut, men har hørt om tilfeller der fosteret har dødd selv etter en bra UL..*hjelp*

 

Så hvordan har dere det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du :)

jeg er i uke 10 om 3 dager og jeg har ingen symptomer bortsett fra tissatrengt og trett...

men jeg ble ikke kvalm før jeg var 10+3 med min første da... så er spent på om jeg blir det denne gangen oxo..

har heller ikke gått opp noen ting.. har faktisk gått ned 100 gram.. hehe..

håper bare alt er brqa jeg og det tror jeg det er også.. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Godt å høre at det er andre som har det ganske likt. Så kvalmen kom etter uke 10?? ja det var spesielt. Den forsvant kanskje uke 12 da?

Har gått opp litt i vekt, pga at jeg ikke har trent siste ukene men nå har jeg tenkt å starte igjen over påske. Ønsker ikke å bli en flodhest akkurat.., og ny UL venter den 21.4 :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 9+4, og har nesten ingen symptomer.. bare litt ømme pupper, og det er det. Er ikke så trøtt lenger heller, men er veeeldig giddaløs da. Vet egentlig ikke om det har noe med graviditeten å gjøre da men...:-)

Gått opp et par kg har jeg, men det er nok pga den enorme matlysten jeg hadde frem til uke 8...

Det sies at uke 10 og et par uker frem er for mange en veldig behagelig tid, og noen glemmer tilogmed de er gravide.

Nyter det jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kvalmen kom faktisk etter uke 10 ja.. he he kom såpass at jeg fikk hyperemesis og måtte legges inn på sykehuset 4 dager for og få intravenøst... tror jeg fikk igjen for alle ukene uten plager.. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 10 var nesten symptomfri for meg og jeg følte meg i topp form etter å ha spydd av meg 5 kg i de foregående ukene. Så kom uke 11 og da fikk jeg igjen for å ha vært så ovenpå i uke 10. Kvalmen kom med full styrke igjen. Mitt råd er å nyte uke 10!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var kvalm fram til veke 9, og så var liksom symptoma borte vekk... Er no i veke 10. Er vel litt småkvalm framleis, og så har eg sure oppstøt, og må ete ofte. Og griner lett! Har ikkje gått opp i vekt, men er nok blitt litt meir oppblåst i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 9+2. Er super kvalm.Kaster opp og er kjempe svimmel.Har blitt plaget med blodtrykksfall...Har litt ømme bryst.Har gått ned i vekt.Magen er oppblåst og øm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10+2 i dag, og har ikke vært spesielt plaget under graviditeten hittil. Jeg sover som et murmeldyr, og blir litt uvel om kveldene i blant, men ikke verre enn det.

 

I går fant magen min ut at den skulle "poppe" ut. Jeg hadde tenkt at jeg kunne holde tett om det på jobben i ukesvis, men nå ser det sannelig ut til at jeg må fortelle det snart :-)

 

Du trenger nok ikke være bekymret, for det sies jo at "problemene" avtar når du nærmer deg 2.trimester.

 

Kos deg med graviditeten du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...