Gå til innhold

noen som opplever det samme?


silhah og emilie

Anbefalte innlegg

mad fare for å virkelig virke sytete å masete så skriver jeg et nytt innlegg om dette;)

jeg er livredd for legebesøk....

ligger oppe om natten og tenker på dette og hvis jeg sovner får jeg mareritt!!!

det som skremmer meg mest er blodprøvene!

har hatt sprøyteskrekk så lenge jeg kan huske og har vel ikke tatt en blodprøve siden jeg var pitteliten!

jeg går å tenker på dette hele tiden og begynner å få panikk, skal jo til legen om 1.uke!!!

noen kjenner seg igjen som kansje kan dele sine erfaringer med meg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg har ikke sprøyteskrekk, men kan forestille meg hvor fælt det å være for deg å ha slik angst. Ikke bra for hverken deg eller babyen å ligge våken om natta og bekymre seg så masse.

 

Men tror nesten ikke du slipper unna blodprøver eller sprøytestikk når du skal ha barn. Har du snakket med legen din om det??

 

Lykke til i allefall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!!

Vet du hvorfor du er redd for det da? Har du hatt noen ubehaglige opplevelser med det når du var liten som du ikke husker,men som kan påvirke deg nå kanskje. Det er mange som er redd for sprøyter og nåler så du er ikke alene. Jeg kan forsikre deg om at det ikke er noe særlig vondt og at det sikkert går bedre enn du forventer. Sånn er det nesten alltid når man gruer seg veldig til noe. Når du sitter i stolen og prøvene skal taes så tenk på at du gjør det for babyen din. Det er viktig å vite blodtype og evt sykdommer for at barnet og du skal få riktig oppfølging videre i svangerskapet. Ikke se på når det stikkes og konsentrer deg om å puste godt inn og ut. Jeg var hos legen på fredag og det er ikke mange glassene det er snakk om.

Jeg ønsker deg lykke til og krysser fingrene for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ikke spesielt kjekt. Jeg har ikke det slik som deg men husker jeg ikke likte at de tappet blod til blodprøver. Men siden jeg hadde en spesiell blodtype måtte jeg ta maaange (håper du slipper det). Men du kan be om å bli vist spesielt hensyn. At du kanskje får en bedøvende salve før stikk, at du kan få ligge på en seng i stede for å sitte og at du får dyktig personell (jeg fikk en student som bomma). Min erfaring etter alle blodprøvene var at det ikke var så ille likevel. Ble nesten likgyldig på slutten og jeg gruet meg første gang. Men hadde jeg vært deg hadde jeg sagt i fra til legen om angsten og så håper jeg dette går bra. Ønsker deg lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke snakka med legen enda, men jeg tenkte jeg skulle ringe dagen før å si ifra om problemet så de er kler over dt iallefall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for det;)

fint å høre fra noen som har litt erfaring...

kan ikke komme på noen spesiell opplevelse men mamma sier jeg har vært sånn siden jeg var kjempe lita...!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...