Gå til innhold

noen som opplever det samme?


silhah og emilie

Anbefalte innlegg

mad fare for å virkelig virke sytete å masete så skriver jeg et nytt innlegg om dette;)

jeg er livredd for legebesøk....

ligger oppe om natten og tenker på dette og hvis jeg sovner får jeg mareritt!!!

det som skremmer meg mest er blodprøvene!

har hatt sprøyteskrekk så lenge jeg kan huske og har vel ikke tatt en blodprøve siden jeg var pitteliten!

jeg går å tenker på dette hele tiden og begynner å få panikk, skal jo til legen om 1.uke!!!

noen kjenner seg igjen som kansje kan dele sine erfaringer med meg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg har ikke sprøyteskrekk, men kan forestille meg hvor fælt det å være for deg å ha slik angst. Ikke bra for hverken deg eller babyen å ligge våken om natta og bekymre seg så masse.

 

Men tror nesten ikke du slipper unna blodprøver eller sprøytestikk når du skal ha barn. Har du snakket med legen din om det??

 

Lykke til i allefall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!!

Vet du hvorfor du er redd for det da? Har du hatt noen ubehaglige opplevelser med det når du var liten som du ikke husker,men som kan påvirke deg nå kanskje. Det er mange som er redd for sprøyter og nåler så du er ikke alene. Jeg kan forsikre deg om at det ikke er noe særlig vondt og at det sikkert går bedre enn du forventer. Sånn er det nesten alltid når man gruer seg veldig til noe. Når du sitter i stolen og prøvene skal taes så tenk på at du gjør det for babyen din. Det er viktig å vite blodtype og evt sykdommer for at barnet og du skal få riktig oppfølging videre i svangerskapet. Ikke se på når det stikkes og konsentrer deg om å puste godt inn og ut. Jeg var hos legen på fredag og det er ikke mange glassene det er snakk om.

Jeg ønsker deg lykke til og krysser fingrene for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider