Gå til innhold

Huff, jeg har fått en blødning..


EleResa

Anbefalte innlegg

Og den kom samme dagen jeg var hos jordmor og hun hørte fosterlyden så godt, 145 slag i minuttet. Det var en deilig lyd :-)

Så, da kvelden kom og jeg skulle på do, så var det blod blandet med slim da jeg tørket meg. Ble så redd, kjente jeg lå og knøt meg i senga lang tid etterpå. Var oppe på do på natta og da kom det ikke mer, bare litt brune rester, samme i dag tidlig.. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre..

Vi hadde sex dagen før i går, men det tar vel ikke et døgn før rester etter sånt kommer ut igjen? Jeg har ikke hatt smerter eller noe uvanlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde ringt jordmor på føden å snakket med hu. ring heller en gang for mye... man kan få små blødninger av å ha sex.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde noe lignende ca. uke 9. Nå er det masse liv i magen, så det gikk fint!

Legen fortalte meg at det er helt normalt med slike små sporblødninger fordi slimhinnene er ekstra skjøre under graviditeten. Jeg har også hatt en del blodig snørr i nesa, og det skal visst komme av det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blødninger kan ha mange årsaker, det kan være hormonelt, at slimhinnene er skjørere når man er gravid, "gammelt" blod som ikke kommer ut før senere, lavtliggende morkake mm, det trenger IKKE bety at det er noe galt med barnet. hvis blødningen ga seg så raskt som du sier, er sikkert alt i orden. Jeg hadde en liten blødning (brun utflod) da jeg var i uke 12, og fikk helt panikk siden jeg har mistet før. bestilte time hos legen, hun fant fosterlyd og da ble jeg beroliget... ring legen din eller jordmor og få en ekstra sjekk hvis du er veldig urolig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -lilly-

Jeg hadde også en blødning i uke 14. Da ringte jeg legen og fikk komme der og han fant hjertelyden med en gang. Det er mange som opplever blødninger, men få legen til å sjekke deg. Hadde du smerter i magen før du blødde? Jeg husker da jeg hadde en SA i fjor, da hadde jeg magesmerter hele dagen og blødde på kvelden. Det hadde jeg ikke da jeg blødde i uke 14. Håper alt går bra med deg og barnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blødninger fra lørdag til mandag, var på ultralyd i går, alt var bra med babyen, men morkaken lå veldig lavt, derfor blødning. Ring legen din eller jordmor, ikke godt å gå å bekymre seg. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...må bare si at det samme hente med en venninne av meg for noen uker siden.hun drog til legen,han mente det var resultatet av sex kvelden før.

hun er nå 16 uker på veg og lille gullet har det storartet:-)

 

krysser labbene for deg,gå hjem og hvil masse!

 

klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer fra legevakten nå (selvfølgelig har jo både jordmor og fastlege tatt seg påskefri), men der ville de ikke gjøre noe. Det hørtes ut som en spottblødning sa damen som satt i skranken, så såfremt jeg ikke starter å blø kraftig med smerter, så sa hun at jeg bare skulle slappe av og ta det med ro, ingen fysiske utskeielser i påsken på meg med andre ord! Jeg ble ikke så beroliget med det svaret, men merker det vel om det begynner å gjøre vondt og blø igjen.. Får bare prøve å slappe av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -lilly-

Hmm.....det var litt kjedelig at du ikke fikk noe bekreftet. Men sansynligvis står alt bare bra til med babyen. Så lenge du ikke har smerter i magen, og du ikke blør mer så er det nok ingen fare. Kos deg i påsken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får smerter eller begynner å blø mer, ville jeg ringt nærmeste sykehus, og be om å få snakke med vakthavende gynekolog.

Masse gode tanker sender jeg deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...