Gå til innhold

Au au au......-(


Attpåklatten :-)™

Anbefalte innlegg

Etter dager med kos og kos og atter kos med nurket, endte jeg opp med låsning i nakke/rygg og full betennelse i dette området.....sukk....som om operasjonssår etter ks ikke var nok.... Så da var det legevakt og hjem med paralgin forte og voltaren... Har hatt en natt bestående av en følelse av å være skilpadde (litt seig og treig liksom:-) som har pumpet for harde livet, mens lille prinsesse har fått økologisk morsmelkserstatning.....Etter at hun fikk det, som slo henne ut som en betongkloss, pang så sov hun i timesvis, og mor pumper og pumper og får til en skvett her og en der, så blir det jo litt motløst...skal innrømmes ja... MEN, jeg vet at jeg kan og får det til, ikke tvile, ikke tvile..... Jeg har nok melk, det er bare det at min melk ikke får henne til å sove like godt på natta.....hmmm....tenke tenke....kanskje hun kan få en liten attpåtår etter at mine bryst er tømt på kvelden....hmmm.....

Akk ja, hvilke bekymringer. Men først må jeg til kiropraktor i ettermiddag og knekkes tilbake til normalstilling:-)

Takk jenter, for at dere gidder å høre på meg......synes egentlig kjempesynd på meg selv akkurat nå......og tonetroll2, jada jeg sipper og griner jeg også, selv om jeg trodde det skulle bli bedre etter at hun kom vesla:-) Tjihi...må jo le litt også da... Lurer på hvor alle disse hormonene egentlig kommer fra jeg:-) ???

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

uff, stakkars deg da !

Nå som dere skulle bare kose dere !

Når det gjelder melka, så skal du vite at mme alltid metter mer enn mm, det er mye tyngre å fordøye og derfor sover babyen din bedre med det i magen.

Ikke ha dårlig samvittighet hvis du gir henne litt mme før hun skal sove om kvelden, det er flott at hun får "ekte vare" resten av dagen !

Jeg gjorde samme med min da hun var liten (hun fikk mme fra kopp allerede på barsel - da hun også kom med hastesnitt og jeg ikke fikk melk før etter 5-6 dager) og jeg orket ikke gå og bwekymre meg for at hun ikke fikk nok.

God bedring med nakken, og lykke til !!

:-)

Lenke til kommentar

Tusen takk, så godt å høre!!!

Lurer på om dette med dårlig samvittighet er inkludert i pakken: gravid/fødsel jeg:-)

Tror ihvertfall foreløpig at det er greit å gjøre det sånn, så er vi litt opplagte alle sammen. Jeg kan jo pumpe meg og fryse ned melken uansett, så kan pappan el søstre få mulighet til å mate også ved senere anledninger:-)

Lenke til kommentar

hallo attpåklatten:-).

 

Har også strevd med melken denne gangen. Jeg fødte med influensa og feber og har brukt kjempelang tid på og få igang produksjonen denne gangen. Når vi dro hjem fra ABC så hadde hun falt ned 10 % i vekt. Avtalte ny vektkontroll to dager seinere.. Da hadde hun ikke lagt på seg noenting, men heller ikke gott ned noe... Fikk beskjed om sengleie og oppvarting og bare amme i et helt døgn.... Gjorde det og da begynte det å komme lit mer melk og hun tisset mer og det kom lit mer besj i bleien... og jeg merket kanskje lit mer spreng... Dro innom ABC i mandags, da hadde hun lagt på seg 100 gram... Flott, sa jentene på ABC. Nå kan du slappe av:-)). De skjekket også gulsot, men gul er hun ikke:-)

 

Har ikke veid henne noe mere. Hun tisser og besjer ofte, men spiser også hele tiden...Hun har helt klart brukt mer en de 10 anbefalte dager på fødselsvikten sin...

 

Jeg har fortsatt feber av og till.. så helt kvitt influensan er jeg ikke...Har jo ammet de andre, så jeg stoler på at det løser seg denne gangen også. Har også merket tendenser til tett melkegang på det ene brystet... er også veldig sår... men biter sammen tenderna, dette skal jeg klare....

 

Har ikke snakket med helsestasjonen enda... Tenker jeg ringer dem etter påsken... Ungen er våken og fin, tisser og besjer....

 

Lykke til...Det er viktig at du gjør som du synes er riktig for deg... Håper at du har det bedre nå?

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...