Gå til innhold

Fryktelige dager


Tiggywinkle

Anbefalte innlegg

Hei dere.

Har ikke vært så aktiv på sidene i det siste.

Vi var til tidig ultralyd for en del uker siden. Der fikk vi dessverre påvist veldig utvidet nakkefold (10mm).

Fortvilelsen var stor og vi ble sendt til morkakprøve.

Den viste imidlerid ingen kromosomavvik. Men de regnte med at babyen kom til å ha hjertefeil. Vi har hatt to grundige ultralyder og de finner ingen feil. Hjertet er helt fint, alle andre organer er fine, de har sjekke det meste; leppe/gane spalte etc etc.

 

Ingen avvik i det hele tatt.

Nakkefolden er også blitt mye mindre.

 

Nå er vi rådvill.

 

Noen som har opplevd noe lignende eller hørt om noe tilsvarende.

 

Vet at det er en del foster med nakkefold som fødes hel friske, nå håper vi sterkt at vi er blant dem.....

 

Er 16 uker på vei.

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Har lest innlegg andre steder om at det er gjort funn ved ul men at barnet er helt friskt når det blir født, så jeg vil bare ønske dere lykke til!

Lenke til kommentar

Takk. Ja vi håper at vi er på riktig side av statistikken og at alt går bra.

Blir fulgt nøye opp med hyppige ultralyder på Riksen, de er virkelig både dyktige og menneskelig.

 

Vi er mye mer optimistisk enn vi var med en gang.

Men det svinger mellom håp og forvilelse...

Lenke til kommentar

Det er jo ikke rart at dere har det sånn nå! Uff, den usikkerheten er helt grusom, men man MÅ tenke positivt og siden de ikke klarer å finne noe galt med hjertet på ul så får vi håpe at det rett og slett ikke er noe galt:-) Håpe, be, tillit....:-)

Og det er godt dere blir fulgt opp og ikke minst at de er menneskelige på Riksen, og ikke bare kliniske...

Sender lys og kjærlighet til den lille du bærer på og så ber vi om at dette går bra:-)

God påske til dere og husk: HÅP og TILLIT, og så tror jeg bønn hjelper, selv om jeg ikke er kristen....men anser meg selv som en religiøs person som tror på at englene jobber i og rundt oss:-)

Lenke til kommentar

Hallo. Henger meg på Attpåklatten her... De har ikke funnet noe galt, verken med kromosomer eller hjerte eller noe... Og det er BRA!! Tro på det, og vær glad for oppfølgingen dere får, av et menneskelig hjelpeapparat. Ha tillit til naturen, og til de som kan dette... Tenk positivt, og forsøk å kose dere i påsken...

Lykke til!

Lenke til kommentar

Tenker på deg....det må være en forferdelig tid dere går igjennom. Usikkerheten kan være grusom - alle vil vi jo helst ha kontroll over det som skjer. Trøsten er at man er kommet veldig langt medisinsk her til lands, både før og etter fødsel. Sturla Eik Nes i Trondheim sier jo at det er en kjempefordel å vite mest mulig før en fødsel.

 

Ønsker dere alt godt fremover!

Lenke til kommentar

Annonse

Tusen takk for alle gode ord.

Vi håper og ber at dette skal gå bra. Men det er jammen tøft å være i denne situasjonen. Det sliter på det meste. Heldigvis har det bare styrket forholdet oss i mellom, vi har det veldig bra og klarer å støtte hverandre.

Påsken skal vi bruke sammen, kanskje reise bort noen dager.

Tror det kan bli bra..

Lenke til kommentar

Det kan ikke være lett. Vi har også fått forrvirrende beskjed om at babyen har ekkorik struktur i venstre hjertekammer, og at dette kan være tegn på kromosomfeil. Det finnes ingen andre tegn. tok UL i uke 12 som ikke viste nakkefold og alt annet var bra nå i uke 19 UL. Så vi er også litt forvirret, og når man har så mye homroner er det slitsom og blir mye tårer. Ikke bare bare med så mye målinger når resultatene ofte er usikre eller direkte villedende. Lykke til, dere får helt sikkert en helt frisk baby!

Lenke til kommentar

I mitt forrige svangerskap ble det påvist en missdannelse på fosteret. Selvsagt et sjokk, men "fordelen med et funn" er at barnet blir så godt fulgt opp! På ditt foster har de ikke funnet noe etter nakkefolden, slik jeg forsto det. Nurket er sikert godt undersøkt,- og du kan mest sansynlig ta det helt med ro..Men; etter det jeg selv erfarte, sitter opplevelsen (i at det kan være noe galt) i en stund og det er og blir et sjokk. På mitt barn var det bare en enkelt , isolert, missdannelse (hun er heeeeelt nyyydelig!) men sjokket var der lenge. Prøv om du kan nyte svangerskapet vel vitende om at av alle ting legene har sett, så ser alt bra ut! Lykke til

Lenke til kommentar

Hei :)

 

Mitt barn er en av dem som fikk påvist forstørret nakkefold, og legen sa at vi måtte ta fostervannsprøve. Vi vegret oss for det, men han sa at det var absolutt noe vi burde - i vårt tilfelle. Vel, vi valgte å ikke ta fostervannsprøve, for jeg var redd for den ene prosenten som kan føre til abort.

 

Jeg skjønner godt frustrasjonen din, og jeg må innrømme jeg tenkte mye på denne nakkefolden på vårt barn. Men, vi fikk en frisk liten jente - uten noe som helst avvik. Dere er heldige som faktisk har fått sjekket ganske grundig, deres barn, og jeg håper dere etterhvert klarer å slappe av med de svarene dere har fått.

 

Masse lykke til, og riktig god påske! :)

Lenke til kommentar

Hie,

 

De forskningsartiklene jeg har lest om nakkefold og duotester indikerer at ingen av disse sikre tegn- sier bare noe om økt sjanse. Fostervann og morkakeprøve er sikre. Flott at du får så fine svar og at alt ser bra ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...