Gå til innhold

Da var lilla Ida her (kort historie)


April 04 og 06

Anbefalte innlegg

På fredag hadde jeg noen ubehaglige kynnere utover dagen, som sterk mensmurring i rygg og mage. På kvelden ved 19.30 tiden hadde jeg noen ganske vonde kynnere men fortsatt ikke så vonde at jeg vurderte å ringe føden. Jeg har født en gang tidligere så jeg var vel kanskje mer beredd.

 

1 time senere hadde jeg noen tette og noen med 10 min mellom. Vi ringte og de sa at vi bare kunne komme inn hvis vi ville. Jeg var usikker men vi drog. Tur var det for hun var ute 1,5 time senere. Jeg rakk hverken bedøvelse eller noe annet. Fra 4 cm ved ankomst til fødsel på 1 time. Forrige gang tok det 8 timer.

 

Unnskyld til dere som ikke født enda men det var det verste jeg gjort i hele mitt liv. Jeg som trodde jeg visste hva jeg gikk til som hadde født en gang før. Forskjelden med og uten epidural er ubeskrivelig. De som går gjennom sån smerte frivillig beundrer jeg. Jeg var uansett veldig heldig. Trengte ikke å sy noe som helst og nå etterpå er jeg i bedre form enn sist. Kroppen rakk nok ikke skjønne helt hva som skjedde. Drog hem dagen etterpå.

 

Unansett, nå er hun her. Lilla nydelige Ida, 3584 gram, 51 cm og helt perfekt, så klart ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, gratulerer med vesla da:) Så fint at du hadde en så ukomplisert fødsel og fikk en så perfekt datter;)

 

Jeg gleder meg absolutt ikke til fødselen:( Gruer meg som en gal, hadde epidural første gangen og ikke andre gangen. Vil helst klare meg uten denne gangen også, men jeg gleder meg IKKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff...liker ikkeå høre at dette er det værste noen har opplevd...får det til å høres helt forferdelig ut...for en førstegangs;p

 

men gratulere:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jenta! Kjempeflink har du vært!!

Fint å høre historien din, min forrige fødsel varte også bare 8 timer og alle sier at denne gangen vil det gå raskere, må vurere å reise til føden raskt vi dersom vi er på ferie når det skjer.... Da er det litt lenger kjøring enn hjemme.

 

Lykke til og kos deg med gojenta di!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gratulerer så masse med prinsessa, kos dere masse vidare....

Bra at fødselen gik så bra..... og tenk du klarte det uten epidural...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer!!

fint å være ærlig om smerter.. hører alle sier det er utrolig vondt, det værste de har vært med på etcc.. men at det er verd det når babyen er ute... problemet er jo når man har fødselen foran seg, eller er i fødsel... det er jo DA det er vondt og helt forferdelig!!

jeg gruer meg veldig selv... for gleden etterpå er jo litt langt framme, med tanke på hva man må gjennom først... huff...

du er nok glad du er ferdig!!

lykket til videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulasjoner! Det var ikke meningen å skremme deg bålle84.

 

Nå gleder jeg meg til ett år med barseltreffer og cafébesøk. Kanskje vi treffes uten at vi vet om det.

 

Lykke til allesammen! Nå går jeg over til dinbaby.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...