Gå til innhold

Ammeslutt og brystspreng


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Jeg har ammet dattera mi kun 1 gang på kvelden den siste mnd, og nå når hun ble 13 mnd tenkte jeg at det var på tide å slutte (hun har omtrent bare kosesugd og det har vært vondt de siste ukene). Etter råd fra andre, kuttet jeg tvert. Altså har jeg ikke ammet siden lørdag kveld. Jeg har puppespreng og lurer på når dette går over. Er også veldig engstelig for å få brystbetennelse. Går derfor med ullinnlegg og unngår trekk hehe..Er det bra å gå med puppespreng? Hva gjorde dere andre? Hvor lang tid før det gikk over?

 

Pliiis hjelp meg!!

Anonym

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først, så flott at du har ammet så lenge!

Nei, det er ikke bra å gå så lenge med puppespreng. Brystbetennelsen lurer ofte rundt hjørnet ved ammeslutt om du ikke pumper ut KUN sprengen i noen dager, et par ganger om dagen, kanskje... Kommer litt ann på, men i allefall pumpe ut en gang i døgnet...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pump ut bittelitt når du får spreng du, og i tillegg kan du binde opp puppene hardt for å simulere spreng.. Jeg gjorde dette, og gikk fra fullamming til tomme mugger på ca 14 dager (da hadde jeg desverre brystbet i ca en uke og måtte pumpe mer noen dager). For å sikre deg litt mot denne fryktelige bb må du nok pumpe litt tror jeg..=))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke er bare meg som har ammet lenge. Gutten er 17mnd. å hanelsker puppen. Har enda ikke tenkt å slutte. Det går nok over av seg selv, men hvis det er veldig ubehagelig kan du gå i dusjen maserer du puppene og klemmer litt melk ut. Eller så kan du bruke brystpumpe, men det er viktig at du ikke tømmer puppen. Da vil det bare bli mer. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode råd!

 

Jeg har håndpumpet bort den verste sprengen, og må nok fortsette med dette ja. Har klart å holde meg unna brystbetennelse hittill, så det hadde vært supert å slippe det:)

 

Får se hvordan det går. God påske alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...