Gå til innhold

Stor mage...


♥Jente03-Gutt06♥

Anbefalte innlegg

Er bare 2 dager fra 18 uker. men magen er stor!

Det jeg la merke til i mårrest da jeg våkna, var at det når over navlen på meg. Sover vanligvis på den ene siden. Og i mårrest etter at jeg våkna la jeg meg over på rygg. La hånden på magen å kjente at det gikk ca ett par cm over navlen. Når jeg står oppreist, er magen like stor nå, som den var da jeg gikk i 5 mnd. (regnet etter dato fra siste mens, første dag.) Ikke rart de fleste kommenterer når de spør meg om når jeg har termin, og jeg svarer 16 sept.

 

Men tror det kan ha litt å gjøre med at man er litt større nå enn for 4 år siden.(sist jeg gikk) Jeg var 5 kg tyngere i utgangspunktet, har enda litt fett på magen etter forrige svangerskap. Dette tror jeg kan ha litt innvirkning på hvorfor de fleste kommenterer det. Jeg synes ikke det er koselig å få slengt det i trynet;

Gud så stor du er!

Er du sikker på at det bare er en og ikke to?

Det ser ut som du er 2 mnd mer enn du egentlig er.

Jeg var ikke så stor da jeg var i den uken!

Vet om en som er kommet like langt som deg, men hun er ikke så stor.

Hvor stor kommer du til å bli på slutten da når du er så stor nå?

 

Blir litt lei meg når jeg får servert slike ting...

Kan jo ikke noe for det. Er egentlig veldig stolt over magen min, men når jeg får slikt servert har jeg bare lyst til å gjemme den.

 

Det som og er litt plagsomt, er når jeg har stått på jobb noen timer. Da føles det mange ganger som om at magen "detter"ut litt. Av og til har jeg kanskje spist noe så jag kan få litt luft i magen, og da føler jeg og at den "detter" ut litt.

 

Hvorfor er det slik at man kommenterer magene? Ingen mager er jo like, ikke engang på samme persjon fra svangerskap til svangerskap.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff nei, vet ikke hvorfor det er slik! er akkurat som magene våre er allemanseie.. tror bare man må prøve la det pelle fort av, og være stolt av seg selv slik man er:-) uansett tror jeg ikke at der er noen som virkelig mener noe vondt med det de sier, de sier det uten å tenke. har selv opp gjennom årene fått mange kommentarer på hvor tynn jeg er og spørsmål om alt fra matvegring til andre sykdommer... folk sier ting uten å tenke på hvordan det kan oppfattes dessverre..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan; )

 

Jeg vet akkurat hva du snakker om,opplever veldig ofte at folk kommer med slike flåsete komentarer.Jeg har begynt å svare like idiotisk tilbake,en dame sa til meg her om dagen mens hun himmla med øya; oiiiiiii..du bare vokser og vokser,ser jeg! og jeg svarte; -ja,det motsatte ville jo ha vært tragisk....hallo...jeg må jo vokse akkurat som alle andre gravide,jeg er normalvektig fra før av men vet fra sist graviditet at magen min kommer veldig tidlig og at den vokser seg stor på kort tid.Det er min mage det! Kan ikke sammenligne meg med Guri Berit eller andre flatmagete jenter,min gravidmage vises og verken du eller jeg skal skjemmes; ) ( p.s; kjenner ingen Guri Berit..hehe)

Min mage vistes faktisk så tidlig som i 8 uke..tro det eller ei.Kanskje bærer vi barnet mer "utpå"magen,andre bærer barnet ganske langt inne.

 

Vi må finne på noen gode komentarer til idiotene som kommer med teite bemerkninger! Jeg har en stygg en inne..hehe..hvis noen skulle si; gud,du er svær!! eller lignende kommer jeg til å spørre når deres termin er..eller,ja..du er ikke så rent liten selv heller.

Hvis hun er syletynn eller han så får jeg komme opp med noe annet men like evil.

 

Huff..jeg er jo ond; ) hehehehe..and i like it.

 

 

Lykke til med den flotte gravidmagen din du; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..å jeg vet hvordan du har det...

Min mage er også meget stor. Er 19+4 i dag, men livmor er godt over navlen allerede.. Forrige fredag (ved 19 uker) målte legen meg til 20 cm.. det er litt vel mye i forhold til hva jeg "skulle vært", så hun trakk like godt fra en cm (rare dama ;) ) men hun er helt ny, og ble nok litt forvirret.. Men likevel ligger jeg over det grønne feltet.

 

Fikk omgangssyke på torsdag, og da skal jeg love deg magen ikke var stor.. Liten kul fra over navlen og ned. Så mye av størrelsen skyldes nok luft, mat og treg mage.

Det er jo en kjent sak at flergangsfødende blir raskere stor, siden magemusklene gir etter med en gang istede for når livmor presser de ut..

 

Alle liker å kommentere magen min. At svigermor og mamma smiler av den, har jeg ikke noe i mot. De synes det er flott, har jo del i den siden deres lille barnebarn ligger og vokser inni der..

Men at bekjente og fremmede kommenterer den, får meg til å se rødt!! Har begynt å svare like frekt tilbake. Når de sier den er stor, svarer jeg med at; å, synes du det du da? Synes den er fin jeg... Da må de jo bare si seg enig, om de ikke skal føle seg så alt for dumme ;)

 

Alle mager er unike, det er sant. Dustete mennesker kommenterer ofte at andre er mindre, men la de merke til at utgangspunktet også var noe forskjellig?? Ingen sier at du er så mye større enn henne, om man ikke er gravid men bare like gamle... hihi, det skulle tatt seg ut...

 

Vær stolt av magen din du. Synes gravide er vakre jeg, spesielt de som bærer magen med stolthet og et lurt smil om munnen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rareste er at folk som gjerne har noen for mange kg. selv klarer å komme med slike kommentarer.........

 

Men jeg prøver å bare smile fint og ignorere det som måtte komme ut av folk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...