Gå til innhold

Dere med lavt blodtrykk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har fått beskjed hele veien at jeg har lavt blodtrykk, har t.o.m vert sykemeldt for det. Har følt meg SÅ slapp i det siste..så tenke når jeg skulle på kontroll at; NÅ må det være lavt nå... det er nå ihvertfall IKKE mer enn 90!! Så sier han: OI... 126 over 75!! Jeg bare: WHAT??? Er det vanlig å gå opp så mye eller? Tenker med en gang: svangerskapsforgiftning!! går å tenker på det hele tiden.. hadde ikke dere reagert om dere plutselig gikk opp til et tall dere ikke har sett før?

 

112/61 - uke 5

105/59 - uke 7

120/70 - uke 12

110/70 - uke 15

105/70 - uke 18

100/60 - uke 21

100/60 - uke 23

90/60 - uke 26

97/64 - uke 27

126/75 -uke 30

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har generelt lavt blodtrykk, ligger vanligvis på ca 80 over 60......

Har nå 4 dager igjen til termin, og det er vel i løpet av de siste 2 mnd så har blodtrykket steget veldig.. Hadde samme tankene som deg, men legen min har hele tiden sagt at det er vanlig at det stiger mot slutten, men at det likevel er viktig at det ikke stiger for høyt for fort...

 

For en uke siden var blodtrykket på ca 120 over 75, så det blir spennende å se når jeg skal på ny kontroll imorra..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre!!! At det er vanlig at det stiger mot slutten!! Spennende hva du får i dag da..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt BT har vært nede i 110/60, men har økt de siste ukene. Var 125/85 sist, så det var høyt. Legen reagerte litt på det, så jeg har tatt ekstra BT for å følge det opp. Vær obs på om du får trykk i hodet eller ser litt stjerner og om du får mer ødemer i kroppen. Det er ikke bra sammen med høyt BT.

 

Er vanlig at BT stiger mot slutten. Synes ikke 126/75 var så mye, men du har jo gått opp endel fra hva du har hatt, da... Det er undertrykket som har mest å si. Og jeg tror det er når undertrykket blir over 90, at man er ekstra på vakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt 90 over 60 hele svangerskapet... og alltid ellers. jeg tror jeg hadde reagert, men hvis legen sier at det er i orden så hadde jeg nok stolt på det, og hvis jeg hadde vært usikker alikevel, så hadde jeg bedt om en ny kontroll om ikke så lenge.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har ligget på 104/40 og 100/50. Legen sier at det er helt fint, men at jeg ligger på grensen. Husk at bringebærblad kapsler/te og lakrisrot te øker pulsen og blodtrykket, kanskje derfor det har økt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...