Gå til innhold

Noen som vet???


Helen71

Anbefalte innlegg

Hei igjen.

Er en stund siden jeg var her, men da var jeg bare innom å hilste på, det har likssom ikke blitt til at jeg har vært innom her. Men nå skal jeg skjerpe meg.

 

Jeg lurer på om det er noen som kan svare meg på dette:

Jeg tok ut hormonspiralen 6. mars, fikk TR et par dager etter som kun varte i 2 dg.

Skulle egentlig hatt TR igjen den 5. april men hun kom ikke før i dag. Kan tro jeg har testet!!!

Har bestandig hatt 28dg syklus også mens jeg har hatt spiral, men nå er det plutselig blitt 33 dg.

Så jeg skjønner ingenting.

 

Er det vanlig at det blir slik etter at man har hatt spiral???

 

Også blir det et problem å finne ut når jeg har EL, må jo kjøpe en haug med tester for å finne det ut nå :-(

 

Er det noen som har opplevd dette?? Vil TR komme som normalt igjen altså 28 dg syklus??

 

Huff, jeg blir helt forvirret av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Det kan jo hende at det tar litt tid før du er i rute igjen. Du vet sikkert mer etter en syklus til.Jeg tok ut spiral i nov, har hatt 29- 31 dager syklus, Hadde vel det når jeg ikke brukte spiral også. Men jeg syns mensen min var litt rar de første mnd etter at jeg tok ut spiralen. Det er sikkert veldig indivduelt dette her.

 

Er du klar til å bli gravid nå?? Har du noen barn fra før?

 

Gyda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det kan hende det tar litt tid ja, for at alt skal komme i rute igjen.

 

Ja jeg har 3 barn fra før, på 14, 10 og snart 6 år. Min mann har ei på 9år, så det er bare den yngste vi har sammen.

 

Vi mistet ei lita jente i 19. uke i aug-05. Har drøyd litt med å prøve pga at legene ikke ble enige om jeg klarer å bære frem flere barn eller ikke. Jeg var veldig mye plaget med ofte og sterke blødninger så for ca 3 år siden fikk jeg en operasjon som heter tcer, der skrellet de bor slimhinnen i livmora.

Jeg fikk da beskjed om at jeg kanskje ikke kunne bli gravid igjen men at det ikke var noen sterilisering.

 

I mars i fjor tok jeg ut spiralen for vi ble enige om å prøve å få en til, men hvis jeg ikke ble gravid så var det heller ingen krise.

Jeg ble gravid med engang, men så gikk det galt.

 

Jeg har nå byttet lege og sykehus, legen der tror det ikke er noen fare, men at det blir et risikosvangerskap. Skal bli grundig fulgt opp.

 

Om jeg egentlig er klar det vet jeg ikke. Men jeg vil gjerne prøve selv om jeg gruer meg også.

Jeg vet hvor tøft det var å miste, men samtidig vil jeg gjerne prøve en gang til. En siste sjanse.

Vet det kommer til å bli tøft, men jeg skal klare det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Helen71 =)

 

Jeg har brukt hormonspiral i 10 år, før jeg fjernet den i desember.

Jeg fikk tilbake mensen etter ca. 14 dager, og har hatt regelmessig syklus på 28 dager etter dette.

Jeg hadde ikke menstruasjon mens jeg hadde hormonspiral, så jeg hadde ikke peiling på syklusen min eller når jeg hadde el. Derfor brukte jeg el-tester de to første syklusene, for å få en viss peiling.

 

Trist å høre historien din, og krysser fingrene for at du vil lykkes!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...