Gå til innhold

Var med den frekkeste turnuslegen i verden idag... ! :(


kanutteogkruttet

Anbefalte innlegg

Fy for en fyr!!!!

Var hos han pga. svimmelhet den siste uka, og vile sjekke om d var blodtrykk eller blodprosenten som gjorde det. Alt så bra ut på de testene.

Men så begynnte han å spørre meg en del spørsmål og da ble jeg utrolig paff over det ene spørsmålet: " Du ser skeiv ut i ansiktet. Er du født slik? "

Hva slags spørsmål er det egentlig å hva har det med svimmelheten min å gjøre?????

Rart at ingen andre leger har lagt merke til " skeivheta " i ansiktet mitt. Har aldi hørt på maken i hele mitt liv! :(

Skal si mamma og samboeren min fikk seg en god latter. Litt verre med meg som ikke helt visste hva jeg skulle si.

Men en ting er sikkert. Turnus legen ble bra paff når jeg geipa til han på veg ut. var så satt ut at jeg ikke visste hva jeg skulle si eller gjøre jeg.

Syns han fikk som fortjent... domme Turnus lege!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke alle leger som har alt av IQ på plass nei... for en fyr.. til pass for han at han fikk seg en geip fra deg.. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han trodde vel sikkert at du hadde fått et slag tenker jeg... he he. Akkurat som du selv ikke hadde merket at du plutselig hadde blitt skjev i ansiktet. Blir oppgitt jeg.

Et godt eksempel på at kommunikasjon ikke er helt i høysetet på stud.med.....................

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et symptom på svangerskaps forgiftning at man kan være opphovnet i ansiktet, og noen ganger se litt skeiv ut. Så han mente nok ikke noe vondt med det. Ville nok bare være helt sikker på at det ikke var noe galt med deg.

Han trenger nok å øve litt på hvordan han skal snakke til mennesker.

Håper han skjønte det når han fikk geipet ditt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja der fikk han den:) BRA! Jeg syntes han oppførte seg uprofessjonelt som lege når han sier noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ærlig talt!!!!

 

Hvis han mente du så skjev ut i ansiktet, skal du være glad han spurte! Det er faktisk jobben hans å kartlegge årsaken til svimmelheten din, og det er ikke alle pasienter som er helt oppegående heller, så det er på sin plass å spørre en gang for mye heller enn en gang for lite. Tenk om du hadde hatt et slag eller en hjerneblødning uten at han oppdaget det fordi han var redd for å drite seg ut ved å spørre om ansiktet ditt?

 

Tips: Neste gang bør du kanskje ta det opp med legen din hvis du synes det han spør om er rart i stedet for å sanke meninger fra gud og hvermann [som ikke er medisinutdannet] eller å geipe...?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du overdriver litt, jeg. Han prøvde jo bare å sjekke alle symptomer på at noe kan være alvorlig galt. At han ordla seg på en måte som du syns var klønete og støtende er jo synd, men det var jo i beste mening at han spurte. Tenk om du hadde hatt et bitte lite hjerneslag, da kan man bli litt skjev i ansiktet.

 

Vær nå heller glad for at han tok en grundig undersøkelse og at alle testene var fine.

 

lykke til videre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han ikke var så trent i å snakke med pasienter ennå, men jeg tror det var ment for å kartlegge situasjonen din, ikke for å vœre ekkel.

 

Kanskje han burde ha ordlagt seg på en annen måte?

 

Hvorfor spurte du han ikke hva han mente??

 

Jeg er selv sykepleier og vet at skjevhet i ansiktet kan vœre et symptom på ulike tilstander (ofte med svimmelhet som et annet symptom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du reagerte. Han mente nok ikke å fornærme deg, men han burde ha sosial IQ nok til å ordlegge seg på en annen måte...!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...